Kala fläckar?!
Mixy har fått två fläckar på sitt öra det ena har blivit hårlöst.. det är mer rosa än resten av huden och " mjällar" .. Hon försöker klia på det.. men kliar i örat i stället.. så hon får sår i örat :/
nu till min fråga: har ni någon aning om vad det kan vara ?
Ändra om den ligger i fel grupp

Jag har ingen aning om vad det kan vara, kan vara allt från ohyra till att hon fått ett bett från något.
Mitt råd är att ta på henne en tratt så hon inte kommer åt att klia och ringa veterinär för att få veta exakt vad det är och vad ni ska göra åt det.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
det låter som någon allergi, vår första tik fick liknande syntom. det visade sig at hon var allergisk mot benmjöl
Det är inte lika rosa idag och var till en utbildad veterinär och hon trodde det var en hårtuss som blivit bort riven från henne bara :) så om det inte blir värre så finns det inte så mkt att göra åt :P.. dock så smörjer jag in henne med mjukgörande medel :)
3 kliar dom så tror jag inte det bara är hårtussar som lossnat. Men mycket bra att du var hos vetrinären :) Får hoppas att det bara är hårtussar o inget annat. 
#4 jo eftersom det inte var irriterat och hon mjällar ganska mkt i vanliga fall.. tänkte inte på det dock .. sen så kliar ju en hund sig till och från oavsätt.. som även vi gör.. så bara jag som överreagera och nojar antar jag :P
5 :) ja hundar kliar sig, har en som brukar klia sig mer än den andre ofta så kollar jag henne extra mycket men hon har rena fina öron som luktar normalt det är väl skönt heltenkelt att klia sig lite :). Mjäll bor ni i lägenhet? Jag gör det o får ha lite skålar i fönstren för att luften inte ska bli så torr, torrluft får våran vuxna hund mer mjäll av har jag märkt. Bra är även ge laxolja mot torrhud samt tassar mm :)
Jo bor i lägenhet :P
Tack för tipset :) ska jag göra :).. vart får man tag i laxolja?

#7 laxolja finns i de flesta djuraffärer
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
okej får kika efter det sen då :)