Vilda äter inte!
Jag måste seriöst ha den kräsnaste hunden någonsin! Inte ens färskfoder äter hon
Känns som att kasta pengar i sjön då det hinner bli dåligt. Än så länge har vi testat:
- Bento Cronen valpfoder
- Bento Cronen aktiva hundar
- Royal Canin Sensitive
- Royal Canin valpfoder för stora hundar
- Klass Färskfoder
Bäst (eller minst dåligt kanske man borde säga) gick Royal Canin Sensible. Borde jag gå tillbaka till den och bara härda ut, för någon gång måste hon ju äta. Eller?
Ska boka tid för 1 års-sprutan nu och det blir väl en allmän hälsokoll också för att utesluta att det är något fel.
Hennes hull är okej just nu, ryggraden syns lite, men hon är ju en slank hund i grunden.
Någon som har något förslag?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hur gammal är hon?
Vi har haft samma problem med vår ena hund när vi fick hem henne. Och nu äter hon som hon ska, men du kanske kan prova med att blanda i något annat gott?
Mvh Ida med djuren!
Medarbetare på blandrashundar.ifokus

Kolla så hon inte har problem med öron eller hals, har haft hundar som varit dåliga på att äta pga att de haft ont i halsen eller i öronen även om man inte sett några andra symtom med blotta ögat.
Velvet var jätte dålig på att äta tills vi bytte foder till Orijen Adult, då det visade sig att hon inte tål spannmål (får klåda) och jag vet många andra kräsna hundar som gärna dyker ner i min godisficka då jag har med det fodret som träningsgodis på hundhuset.
Ser på din personliga sida att du är från Ske-å och där finns Akvariecenter som återförsäljare av Orijen, kanske kan vara en idé att testa med en liten påse till att börja med?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#1 Hon fyller 1 år på onsdag
#2 Det ska jag definitivt nämna för veterinären. Fast hon luktar varken dåligt ur öronen eller munnen.
Det fodret ska jag ha i åtanke, tycker faktiskt hon har kliat sig mycket på sistone. Hon kanske är allergisk.
Annars så är hon pigg och glad!
3, jag har med superkräsen unghund men jag ger bara färskis inget gott då på kvällen ofta är hon mer hungrig då. Lite trist är det dok o träna för leksaker har hon inte alls samma stämpel på som belöninggodis men var 3e dag ger jag inte gott utan då får leksaken funka iaf :) Hoppas ni hittar lösning på varför hon inte äter ursh ja det är bra trist. Hur är hon annars i hullet?
Jag har två hundar och har haft en innan och har sett samma sak på alla tre. När mina hundar har kommit i ettårs åldern har alla tre blivit tramsiga med ätandet. Vill inte äta och man fick truga dem men på de två första gick det över efter ett tag och det åt som vanligt sen med den tredje är vi där just nu. Jag har haft samma foder till dem hela tiden vilket de tycker om och har tyckt om innan med. Jag har Arion till mina. Vet inte om det är samma sak på din hund men så har det varit med mina. Hoppas det löser sig för er.
Min hund har exakt sama problem. Har säkert testat 10-15 olika torrfodersorter/smaker, färskfoder och mjukmat har jag också testat. Ingenting fungerar för honom. Vi har börjat ge honom våran mat som vi äter på kvällen och färskfoder på morgonen. När han inte får likadan mat hela tiden så går det oftast ner. Ibland lämnar han fortfarande färskfodret och våran mat, men han äter 8 av 10 gånger:)