Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: hundträffar
Läst 5524 ggr
[iurochskur]
0

Intresse av hundträff i Västerås trakten?

Jag känner bara en som har hund, kanske flera i Västerås eller i närheten är intresserad av en hundträff i vår?

scth
1

Vi bor i västerås, träffar gärna andra hundar och ägare för både, bus, promenad och träning =)

oss hittar ni på www.ayamalamute.weebly.com

[iurochskur]
0

#1 Vilken fin hemsida och hundar! Shanti är något mindre än dina bjässar…hihi. Men vi får samla ihop ett gäng och ses. Jag bor ca 2 mil från Västerås så det bör klaffa med när min make är ledig så att jag får skjuts in till stan.

scth
0

Men jag har en liten.. eller nja… han var liten för nåra veckor sen iaf :P Hur stor/liten är din?

[iurochskur]
0

Min lilla tik är ca 2 kg tung. Kan mäta mankhöjd idag så återkommer jag om det.

[iurochskur]
0

24cm mankhöjd har Shanti-

[Forest]
0

Stora som små kan leka om nu den vuxna leker fint, se det som träning för hundarna. Och promenad vän är ju jätte kul samt byta tips med varandra :) Lycka till o hoppas ni några st

[iurochskur]
0

#6 Ja, jag vill inte att hon råkar ut för en hund som australian sheparden här som är riktigt burdus och energisk.

[Forest]
0

7 hahah ja du dom är ofta lite energiska av sig lite för mycket, såna energiska bedusiga hundar ska hon helst inte leka med pga lätt att de skadar den lilla hunden.

[iurochskur]
0

#8 Ja, skillnad är det på tollartiken som hon leker med några ggr i veckan. Hon lägger sig ner så hon är på Shantis nivå. Jag är livrädd att en stor hund ska råka skada henne om den stora hunden är burdus.

scth
0

vår valp väger 18kg och har inte alls koll på kroppen tyvärr :(

[iurochskur]
0

#10 oj 18kg var en hel del mera än Shanti.

scth
0

kolla på västerås hundsällskap på facebook, där annordnas det både promenader och träningsträffar kanske finns det nån mindre hund er lille kan leka med =)

[iurochskur]
0

#12 Är inte medlem på facebook. Men har dom någon hemsida?

scth
0

De hade förut men tyvär har all kontakt övergått till facebook sidan :/

MoaW
0

jag har en bit till västerås, men kan tänka mig att komma på en "dagsträff" eller liknande Glad för en promenad är det dock lite långt Tungan ute

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

[iurochskur]
0

#15 Ja, lite mera än en promenad tycker jag nog vi kan ordna. Vad har du för hund/hundar?

MoaW
0

#16 tänkte mest på Viggo då, min andra, Dobby, tycker inte om andra hundar Tungan ute Viggo är en cavalier hane, 2 år. Världens snällaste, fast största mesen, så han brukar skälla på andra hundar. går dock över om han får hälsa, eller om han märker att dom inte försvinner Tungan ute

[iurochskur]
0

#17 Perfekt storlek för Shanti att leka med då. =)

MoaW
0

#18 ja det blir säkert bra, fast han är lite stor för en cavvis Glad ungefär 10kg, 40 hög är han. men våran andra hund är på 5kg och han är väldigt duktig på att leka med honom, ligger ner och gör sig liten Tungan ute han anpassar sig beroende på vem han leker med

MoaW
0

blev det nån träff ?

[iurochskur]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#20 Nej…jag håller det öppet eftersom jag ju bor nära i alla fall. Kan åka in till Västerås till helgen.

[iurochskur]
0

#20 Jadu det vet jag inte. Jag har ju nära in till stan så till helgen passar mig bra. Kan kolla om det finns inhägnad eller nåt fält man kan vara på.

[iurochskur]
0

• i Rudbecksparken, en mindre på gräsyta
  • i hörnet Hammarbacksvägen- Narvavägen, grusyta
  • i Ringduveskogen mellan E18 och bostadsområdet kv Ringduvan, asfaltsyta
  • vid Östra Utmarken – Hästhovsgatan, en större hundrastgård, grusyta
  • vid Bjurhovda fritidspark finns en gammal fårhage som hundägarna har använt till hundrastplats. Den kommer att ersättas på en ny plats i närheten med ett nytt nätstaket, det är inte bestämt var.

Dessa finns i Västerås.