Vaccinationer?
Hur fungerar detta med vaccinationer av hundar? Vad jag förstått vaccinerar man först valpen (mot valpsjuka) då den är x veckor gammal och gör en revaccination Y månader senare. sen har jag fått höra att man därefter vaccinerar vartannat år. Andra säger efter 2 ½ år. Hur gör ni? Vi fick en valp som var vaccinerad men nu bordde det vara dags igen men då jag inte fick något vaccinationsintyg med oss då vi fick henne så kanske jag bör göra om grundvaccineringen eller kanske det gått för länge för en omvaccinering. Därför vore jag tacksam om någon kunde säga vilka tidsintervaller som normalt gäller för vaccinering mot valpsjuka. Tacksam för svar.
Hur gammal är eran valp?
Första Vaccination görs ca när valpen är 8 veckor, sen 12 veckor och sen är det väl när hunden är 1 år och varje år därefter?
Kolla länken:
http://www.regiondjursjukhuset.se/region/info.asp/id/20303015

Jag har skrivit en artikel om vaccination där jag tar upp de vanligaste vaccineringarna.
Jag vaccinerar varje år då mina hundar vistas bland och omgås med många andra hundar både i området där vi bor och på hundklubben.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
vi gick igenom det nu i helgen på utbildningen. för de vanligaset tre vaccinerna är det vartannat år (enligt leverantören), skk däremot säger var tredje/fjärde. Kennelhosta vaccineras varje år.
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.
Jag har nu pratat med vår veterinär som säger att vartannat år räcker för vaccinering mot valpsjuka. Jag trodde att valpsjuka bara drabbade Valpar.
#1 Så här står det på sidan du länkade till:Fakta:
Valpsjuka och smittsam leverinflammation är båda mycket allvarliga virusinfektioner som kan drabba hundar i alla åldrar. Man vaccinerar alltid mot båda samtidigt.
Vaccinationsrekommendation
Vaccinet ska innehålla HCC, parvo och valpsjuka. Vi använder Nobivac DHP :
* DHP vid 7-8 veckors ålder
* DHP vid 12 veckors ålder
* DHP vid ett års ålder (eller 12 mån efter 12-veckorssprutan)
* DHP vart tredje år.
#5 rekomendationerna kan gå isär, det beror på vaccin leverantören, och även vem man frågor. Enligt någon så var rekommendationen från skk vart fjärde år. Men enligt vaccin leverantören var det vartannat. Kolla med din vet, dom har koll 
#6 Det har jag redan gjort. Läs #4

#7 oj sorry, läste bara #5 
#8 Lätt hänt.
Det är mycket o läsa på ang vacc
jag litar helt på vetrinären att dom har kollen på vilket vacc som ska ges "detta år". Så därför hoppas jag att de gör rätt för jag har inte jätte kollen iaf måste jag erkänna