Procentantalet i kull
Om jag parar en:
50% phalene/25% pomeranian och 25% lhasa apso med 100% phalene, blir det då så här på valparna:
75% phalene och 12.5% lhasa apso 12.5% pomeranian?
Ville bara kolla om jag tänkt ut rätt här.
Tycker inte man kan räkna så, det kan så helt olika, alltså hur mycket av ena rasen kommer i en valp till en annan :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nej, du kan aldrig veta hur många procent av vilken ras. Det kan även variera stort inom valparna i kullen.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Japp om man tänker procentantalet. Dock är ju jag så att jag inte gillar det där med hur mycket en hund har olika raser i sig.. Då en med 3 % labbe och 97% schäfer kan vara lik en labbe i sättet osv :p
Oj jag orkar inte räkna men det lär väl inte bli hög % jag tycker det ser ut som du har räknat ut ganska bra där. Sen hur de ser ut o kommer vara är jätte svårt :) Men det är väl lite charmen med blandras oxå :)
Yepp, du har räknat helt rätt 
Men jag tycker du ska para med 100% Lhasa Apso 
Gjorde jag det jobbigt för dig nu? 
5 o jag hade tagit en sån hane
jag tycker att TS tik påminner lite om just den rasen emd, hade valt snygg fin hane. Svart o vit tycker jag är så fina :)
#5 och #6 Dom är för stora för Shanti tror jag. Om man ska se hur stor Humle är som har Lhasa apso i sig mest…han väger det dubbla mot henne (om inte mer).
Önskar det fanns miniatyr lhasa apso
#7 Shih tzu då?:) Dem är lite mindre än lhasa apso men ser typ likadana ut :D
#8 Eftersom hon inte har Shihtzu i sig vill jag inte blanda in ytterligare en ras.
#9 OKej :) Då hade jag parat med pomeranian eftersom den är minst av dem 3 raserna hon har i sig :)
#10 Svårt och hitta pomeranian hane, särskilt om man vill ha en som är renrasig.
#11 Sant.
#12 Som jag sagt innan så beror det helt på veterinär resultat samt hur hon utvecklas. Det är ett bra tag kvar tills det är dags för beslut. Jag håller på för fulla muggar att läsa allt jag kommer över i hundväg. Tycker det var väldigt intressant att lära mig om dom tre raserna Shanti har med. =)
#13 Ja det är bra att lära sig så mycket som möjligt! :) Man kan aldrig lära sig förmycket.)
11, Den rasen hade inte jag val ursh har bara träffat små pompom som gläffser o fjantiga sorry om jag träffa nån tå på någon men det är iaf 4 st pompom jag känner alla lika gläffsiga.
Sen har jag för mig att shizhu är väl snarlik Lhasa Apso att de en gång var samma ras? Eller är det nån annan "tempelhund" jag kanske tänker på
kanske är tibitans terrier som är snarlik lhasa apson aa så var det någ :)
#15 Ja den är kanske lite skälligare av sig. Jag har tid att fundera. 
#15 Jo så är det, Lhasa apso och shih tzu är nästan samma ras,inte mycket som skiljer dem åt :)
Det är som pgalene och papillon då, där är det öronen som skiljer åt.
Ja ungefär så, vet inte vad som skiljer shih tzu och lhasa apso mer än storlek :)
18 samma ras, jag säger en ras fast det ända som skiljer dom åt är öronen. En phalene kan paras med papillon o få olika i kullen :) Sen anpassar sig valparna efter henne, eftersom hon är så liten får hon någ itne många valpar 1-3st bör vara normal stor kull för henne.
man kan gå efter % antal om man vill, men det viktigaste man ska tänka på är ju att en valp kan se ut som ena hunden, men ha psyket efter den andra. allt beror ju på vad dem ärver :)
efter att jag fick veta min valp % blir det lättare att leta hane åt henne. jag vill ju ha så få raser som möjligt framöver och eftersom hon har 62% sibbe så kommer jag välja en renrasig eller blandrassibbe för att bevara det/föra siberian generna vidare