Era gamlingar
Hur gamla är era gamlingar? Orkar de med allt annat som de gjorde innan? Vilket mat får de? Berätta gärna mer om de och glöm inte bilder :)
Vi har fått nya informationer att vår Niunia kan vara 12-15 år gammal inte 7-9 som vi trodde… Hon börjar få tecken på sin ålder samt sina ledinflammationer (polyartrit)
har ingen gammling än iaf men ger dig en Putt :)

Har ingen gamling nu (Velvet är ju bara snart 5år), men har haft gamlingar förut och där har aktivitetsnivån varit olika. Min gamla labbetik fick bo hemma hos min mamma sina sista år då jag bodde i lägenhet flera trappor upp och hon började bli lite stel i lederna på vintern, sedan hjälpte det ju inte att hon fick för mycket mat hos mamma så hon blev tjock också vilket gjorde att hon orkade ännu mindre.
Gamla labbehanen Reb var däremot pigg som en unghund ända fram till sista veckorna i livet strax före 12 års ålder, han fattade aldrig att han var vuxen. Enda som kunde märkas på han var efter ett rejält hundbett i ena frambenet att han kunde bli lite halt om man gick långt på hårt underlag (ex asfalt) men i skog och mark kunde han springa en hel dag utan problem.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Har Carlos Dogo Argentino på 12 år han är pigg som en unghund.
Av ålder märks bara att han är lite mera frusen, behöver komma ut oftare o har utväcklat selecktiv hörsel.
Tyvärr har han en canser tumör på benet som har börjat störa honom o den går inte att opererabort
Har även canser tumör vid revbenen hoppas ändå att min gamle gos får uppleva sommaren innan det är dax att gå över regnbågsbron.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

Min familjs förra Bordercollietik blev 13 år. När hon var ca 11 år fick hon livmoderinflammation, men klarade detta galant och blev nästan piggare efteråt. När hon var 13 år fick hon en hjärntumör, blev akut sjuk och fick avlivas nästan omedelbart. Vi tyckte det var ganska skönt att allt gick fort och att hon fick vara pigg ända fram till sin sista dag. Förutom dessa två händelser var hon hur pigg som helst hela livet!