Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 5405 ggr
Vosjes
0

Människor alltså

Jag börjar bli riktigt trött på dessa dårar som springer fram och är super otrevliga och förklarar hur man ska plocka upp hund skit efter efter våra **** hundar - trots att jag plockar.

OK om jag lämnar hundbajs precis över allt men nu är inte läget så men ändå kommer det fram fullt främmande människor som skriker och är otrevliga om andra hundar avföring!

Trivs jag med detta? NEJ

Sen tycker dessa människor att dom är super duktiga när de plockar upp bajs och sen kastar påsen i naturen, nej då hade jag hellre låtit bajset ligga då en platspåse förstör naturen medans en hundbajs hög förmultnar snart även om det står en papperskorg två meter bort kastar de bajspåsarna på backen.Skrikandes

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

[iurochskur]
0

Usch! Elaka människor….hoppas jag slipper sådana.

Själv plockar jag alltid upp efter min lilla prinsessa, men långt ifrån alla gör det i vårat lilla samhälle- Det ligger halvruttna bajs lite överallt nu när det töar och även alldeles färska jätteskitar. Riktigt äckligt när man måste be barnen kolla lite extra på väg hem från skola/dagis.

Trist att du råkade ut för en utskällning, du är ju inte alla som inte plockar upp efter sig.

Vosjes
0

Det är super äckligt men jag blir utskälld av nästan varje passerande människa när vi är ute och går - trots att jag plockar upp själv.

Börjar bli grovt trött på dom och otrevligt orkar jag inte vara heller - det hjälper ingen.

Ja det är verkligen mycket bajs som ligger ute jag tycker att folket plockar mindre och mindre efter sina hundar, i alla fall där jag bor Obestämd

Mymlan
0

Varför inte bara kasta orden att du tycker det är oerhört otrevligt att folk kommer och tjafsar om detta till dig som faktiskt plockar upp, såna här människor är sådana som måste få det kastat i fejjan.. Jag är inte sen att säga vad jag tycker om det skulle komma fram en och skälla ut.. Sedan skulle jag ge den en hundskit påse med orden plocka upp det då..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Vosjes
0

Blev trött på dom förra sommaren och gjorde detta men då gaddade sig halva området ihop och började med "alla-hoppar-på-oss" och jag orkar verkligen inte sånt längre.

Bara mina hundar kissar på på gräsplätten kommer halva höghuset ut och klagar om att jag ska torka upp det, ja jag har då aldrig hört att man ska gå runt med en golvmopp på ryggen när man är ute med hunden Flört

[iurochskur]
0

#4 Så omoget av dom att göra så. Ja, skulle se ut om vi hundägare gick med en mopp på ryggen. Du kanske skulle gå med en under en veckas tid och se hur dom reagerar om du torkar upp kisset efter dig. Då skulle dom få se hur sjukt det är. Haha.

Vosjes
0

Ja det är super löjligt av dom - som tur är planerar vi flytt men ja de hade nog klagat då också Flört

Workingdog
0

Ja det finns människor och så finns det människor. Har själv råkat ut för detta många gånger! Man kan undra om de som inte plockar upp skiten skäms sen när dom ser det!? Här så ligger det högar mitt på vägarna utan att någon har plockat upp Skrikandes

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

Vosjes
0

Här ligger det till och med högar i tunnlarna och mitt på vägarna, vem låter sin hund stå och bajsa i en tunnel för att sedan lämna det - det är inte heller bara en hög utan minst 20 Guld i mun

Workingdog
0

#8 ja jag fattar verkligen inte hur man kan göra så ;o Så är det här också. När Tyra var mindre så bajsade hon på vägarna, jag vet inte varför och kommer inte få reda på det heller. Men inte lät jag det ligga iaf! Gud vad jag blir irreterad på vissa personer ibland! Och så kan man se att dom kollar runt om någon kollar eller inte, så dom kanske slipper ta upp ;@

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

[Forest]
0

Jag är trött på flera hundägare med som faktist låter hundskiten vara även om den hamna mitt på trotoaren :S Har sagt till flera av dom men på ett trevligt sätt och ser jag dom ute o de lämmar kvar skiten erbjuder jag påse till dom då jag alltid har det i fickan.

Men jag tycker itne man ska skälla på folk utan bevis allså jag säger inte att någon slarvar om jag inte själv sätt det o visst kan man råka glömma skitpåse. Tycker inte heller man ska slänga bajspåse i naturen bajsen försvinner snabbare utan påse.

Vosjes
0

På tal om att erbjuda andra påsar - herre gud det måste jag bara berätta!

Så vi var ute och min hund var sjuk för typ ett år sedan hon var lös i magen och påsarna tog slut så det kommer en man och klagar på mig om att jag inte plockar upp så jag bad snällt om han snälla hade en påse då mina tagit slut (trots att han hade hund) och då bara fräste han ifrån och sa till mig att köpa mina egna påsar haha.

Samma sak en annan gång med en annan hund när hon hade riktigt rinnande diarre , det gick verkligen inte att plocka upp det var som kiss nästan usch, det är typ en av dom få gångerna jag inte plockat upp bajset det gick verkligen inte då det bara simmade runt.

En av mina tikar som inte bor här längre (snyft) hon tar alltid två hundar år på sig att kissa och hon kissar bara en gång per promenad trots att hon bara KISSAR kommer en granne ned springande och säger att jag ska plocka upp bajset när jag då förklarar snällt att hon kissade bara då säger dom att jag ljuger, de går fram till kisset och ser inget bajs sen går de in och surar Tungan ute

[Forest]
0

11 Va Förvånad Du verkar vara omringad av otrevliga personer… Jag kan be grannen om påse eller även mötande om mina har tagit slut, hände förra veckan båda hundarna bajsa 2 gg var och jag hade bara med mig 3 påsar. Jag fick av den tanten jag fråga o jag tacka påsen. Jag brukar köpa extrapåsar o ge min granne (som är min vän med) för jag ofta frågar om en extra ibland :D

Vosjes
0

Ja, jag är verkligen omringad av otrevliga människor känns det som.
Som tur är finns det några få trevliga och mogna personer här också - varav en som gärna delar med sig av sina "nummer två påsar".

På tal om grannarna nej nu ska jag inte snacka för mycket strunt om dom men grannen sitter i elektrisk rullstol och har en hund, hon har en krycka som hon kan gå med och förra veckan stod hon där ute mitt i snön och hunden hade trasslat in sig runt henne så hon kunde inte ens nå käppen och trots att hon bad om hjälp gick bara alla grannar förbi - det är riktigt tasktigt om du frågar mig! Som tur var gick jag precis förbi med hunden och såg detta så hon fick lite hjälp stackarn.

Michaela-N
0

Hmm… Det är faktiskt jädrans äckligt. Här hos oss är det en promenadväg vid vattnet, som är full med bajs. Små högar i samma korv-storlek (äckligt, jag vet) vilket betyder att det är samma hund (eller jaja…). När jag ser det skall ägaren minsann få på käften Skrattande

[Forest]
0

13, Suck ja du det finns visst folkt till allt. Tur du hjälpte tanten, hade hon oxå en sån där värdelös sinilkoppel? flexikoppel som den heter det kan bli mer trassel än man önskar :P

14 Åh bor du oxå vid en å-stig :) våran är lika vidrig den full med hundskitar o när snön smälter ser man stora maffiga skithögar överallt fy vidrigt. Ändå har de ökat ut på korgar så man kan iaf slänga sin skit i början mitten o slutet på ena halvan av å-stigen. Ändå är denna värsta biten att gå så vi går inte denna mer. Óch jag skämns lite även om det inte är mina hundskitar som ligger så tänker jag "tänk om de tror det är vi som slarvar?" hua hoppas inte det iaf.  På sommaren är denna stig iaf jätte fin o gå då den är i en park med riktigt trevlig man kan verkligen njuta av själva å-stigen o alla blommer mm :)

Vi har en gammal farbror fd vetrnär som har en liten york när hon bajsar så petar han bara iväg bajsen ut mot vägen eller in mot en husgrund mindre trevligt hunden är 8 år har jag förmig så han har hålls i alla år med sin skopetning antar jag iaf :-C

Vosjes
0

Nej flexikoppel hade hon inte men jag måste erkänna att jag tycker om flexikoppel. De vanliga kopplen trasslar både jag och min hund in oss i Skäms

[Forest]
0

16 vissa klarar av flexi jätte bra, jag dok inte och jag har ett då jag hade det som första "lösa" koppel för träning på inkallning var tanken till chanel men hon gick ju som slickat på benet. O lös kunde hon vara från dag ett inte gick hon mer än 2 meter ifrån än idag låter hon sträckan bli längre så länge hon ser än men men det är en annan storry :)

PetraKarin
0

Jag känner så väl in mig i det du beskriver vosjes. Jag bor i ett riktigt bajsigt område!
Det är så himla tråkigt för det är vi hundägare som får lida mest för det, dels för att det är vi som rör oss överallt, på gräsmattor och trottoarer och får tvätta skor och tassar när vi kommer in, dels för att vi får skulden för de andras skit. Sen så ser det så jävla otrevligt ut också.

Nu på senaste har det blivit så himla mycket skräp och glaskross på våra gångvägar, det tycker jag är läskigt och kan inte låta bli att fundera på om det är någon som har gjort som de gjorde på ett ställe i Sthlm; lagt ut krossat glas på hundtäta stigar och med spetsen upp runt lyktstolpar för att de var så trötta på allt bajs. Hemskt!

Karmatarerskanise
0

TS; kontiga människor som bor i ditt område. Här anklagar folk inte ens utan att ha sett något.

Hade fått spel om folk sa till mig som inte gör fel.

Vosjes
0

Det är verkligen synd när folk försöker sabotera förr oss hundägare och när andra hundägare ser till att vi som sköter oss får problem. Obestämd