Nu är det annorlunda
Vid lek med Jatzi idag så är Shanti mera "på" och gav sig inte. Hon såg även ut att jucka (grabbade tag i huvudet med framtassarna och krökte ryggen lite) på huvudet på henne vid flertalet tillfällen. Sen vände hon rumpan till vid huvudet på Jatzi- Könsmogenhet på g eller?
Är Jatzi tik eller hane? 
#1 En tik.
Jag googlade Shantis beteende och det är visst vanligt att dom försöker jucka på annan tik innan löp. Får väl se om hon blöder i dagarna då. Inga hanar kommer nära min Shanti just nu då.
Låter som löp på g 
Än kan det dock dröja lite till. Så bli inte besviken om lilla damen inte blir stora damen redan på måndag. Men snart ska du få se att hon blivit stor.

Första veckan då mina är i löp så får dom ändå umgås med gossar (givetvis under uppsikt). För det är inte förrän höglöpet som det skulle vara dags för parning.
#3 Vi får se. Jag har ju sagt att det varit löp på g ett tag nu, men detta var ju solklara tecken.
Enja jucka på chanel när chanel löpte detta var något jag sa ifrån. Men visst är det oxå löpbetende men oxå att hon kanske var uppspelt.
#6 Nu sa tiken själv ifrån, så det behövdes inte att jag sa till. Shanti försökte inte mera efter tillsägnmingen från Jatzi. Jag blev så ställd när jag såg detta beteende.
6 Tycker det är bra om den påridne säger till själv men i löptid så säger inte chanel ifrån tvärtom hon ska med rida på andra :X men hon vet mycket väl vad matte mfl säger om såna fasoner annars säger chanel med ifrån på bra sätt :)