Valpkurs imorgon!
Vi har nu pratat med kursledaren och eftersom våran bil har pajjat så har vi ordnat en deal som passar mig jättebra. Hon kommer hem till oss och ger lektioner per gång, och starten är imorgon! Jag är så glad.
Så imorgon är första dagen vi börjar.

Ååh vad roligt :D
Vad kul, hoppas att det går bra och att din hund är duktig. 
Mvh Ida med djuren!
Medarbetare på blandrashundar.ifokus
Vilken bra deal :) Hoppas allt går bra och ni får en trevlig dag.
Jag är så så förväntansfull. Hon tar bara 300:- för en timme och kommer ju ända vägen hem till oss. Det är ju sjysst.
Tack alla för lyckönskningar.
Vad spännande :) Lycka till! :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#5 Tackar!
Värsta lyxen
Coolt.
Gud va kul :) :)
Tack Yezz-an och Maja2! Om inte ens en timme ska hon vara här.
Oj vad roligt!
Och vad härligt med privat träning! Då kan ni ju träna på det just ni behöver hjälp med, även om en valpkurs nästan alltid är bra blir det ju lätt standardiserade övningar och att individuella problem glöms bort.
Lycka till!
#10 Jag har en del att fråga henne om. Så detta är verkligen toppen för oss och Shanti. Nu väntar jag som på nålar….10 min kvar.
#11 Vad spännande!
Har hon eget företag eller håller hon kurser för någon klubb? Har hon hemsida man kan kolla in kanske?
Seså… berätta nu vad ni gjorde hur det har gått
*nyfiken*
300:- i timmen var inte dyrt alls, har hon någon hemsida? 
http://www.vastmanlandshundcenter.se/
Där är hennes hemsida.
Vi tränade Shanti i en halvtimme, mer än så behövdes inte. Hon tog 150:- då det blev en halv lektion i tid så att säga.
Jag fick träna inkallning, namnträning och hur vi tar bort hennes mani för att nafsa på maken och barnens ben. Mycket värt pengarna. Jag är sååååå nöjd och rekomenderar denna tjej varmt om man bor i västerås trakten och ska träna sin hund.
P.s Jag fick en så fin komplimang om mitt hundägande: Jag var en riktigt duktig hundägare som hade bra ideér om uppfostran. Jag har gjort allt rätt. Åh vad det värmde mitt hjärta.
Grattis, va kul !!!! :)
#17 Tack! Fick höra att Shanti är otroligt följsam som sökte ögonkontakt hela tiden. Hon blir lätt att lära, precis som jag trodde. Vi ska åka på sommarläger hos denna tjej med. Skojigt.
#18, mina hundar är åxå otroligt följsamma. Kolla min blogg, där lägger jag in filmsnuttar.
Vad härligt att du är så nöjd med kursledaren
Låter jättebra att hon kunde komma hem till er också!
#19 Har sett dina otroligt duktiga hundar, du är med duktig som får dom så lydiga. 
#20 Men visst är det behändigt. Hon hade en mycket sund syn på hunduppfostran. Mjuka metoder.
Vad kul att det gått så bra och att du är så nöjd. Både du och din söta Shanti är värda det bästa. Ni är så gulliga båda två 
#22 Tack vad du är go! Vi uppskattade båda att få läras upp lite.
Idag är det valpkurs kl. 9 igen. Jag läääängtar.
Nu har vi haft 1 timmes lektion och det blev klickar träning. Vi ska klicka in henne så ska hon få lära sig tassen på locket så småningom. Min Shanti är så duktig!
Tjohoo! Jag blev så glad när jag såg att du uppdaterat vad som hänt 
Visst är det kul att klicka?
När min lilla skit fortfarande var en riktigt liten skit så klicka jag in henne på att hämta mina mediciner och saker som jag tappade.
Nu är hon en större söt skit men hämtar fortfarande villigt saker. Hon har dille på att hämta kattens mjölkskål när den är tom, trots att jag inte bett henne om det.
#26 Klart jag uppdaterar, vill ju att ni ska få veta hur bra det går. Ja klicker är superduperkul. Jag trodde det skulle vara jättesvårt, men det var det inte. Det gäller att klicka i rätt ögonblick.
Haha. Vad skoj att du lärt din lilla sötnos att hämta.
Extra-matte berättade för mig hur hennes son hade tappat sin deo under sängen. Lilla Loppan hade då krypit in och duktigt självmant hämtat deon. När hon kom ut med den så spottade hon och grimaserade för hon hade råkat greppa just på själva deo-kulan.

#28 Blä! Stackare när hon försökte vara snäll.