Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: allmänt
Läst 6473 ggr
AnneN
0

Nyhet - Skål för glupska hundar

Har du en hund som slukar maten alldeles för fort?

Då kanske denna skål kan vara något för den hund Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Yezz-an]
0

Smart Glad

[Empisen]
0

Dom är väldigt fiffiga dom där skålarna, synd att jag inte visste att dom fanns när Hugo var mindre, han bara slukade maten då..

Michaela-N
0

Anti-Glupsk-skål, haha Tungan ute

Workingdog
0

Smart ;) Kanske man skulle ha till Sally ;) När dom får ben så sväljer hon nästan hela benet ( överdrivet lite kanske men det går iaf snabbt! )

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

[Forest]
0

Ser bra ut :) Enkel att göra ren o inte ful heller.

Helenaaa
0

Hehe (så dum som jag e.. ) Skulle någon kunna förklara hur dessa funkar ?^^

Från mig^^

Btw. Har du en canvasbur till salu som har måtten på minst 70 cm i höjd? Kontakta mig!

Workingdog
0

#6 om du tittar på andra bilden man kan kolla på. En röd skål. Det är 3 "pluppar" som sitter i skålen så hunden måste pilla ut maten lite grann för att få ut den. Alltså kan den inte slänga i sig maten :)

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

Helenaaa
0

ahaa :D tack förstår *blink* Skrattande

Jo men det var väl praktiskt.. En rottis som tillhör familjens kompis blir matad i små teskeds portioner utifrån så mycket han ska ha haha!

Från mig^^

Btw. Har du en canvasbur till salu som har måtten på minst 70 cm i höjd? Kontakta mig!

Maja2
0

Två av mina hundar är glupska … men jag har lixom aldrig haft nåt bekymmer med det. De äter fort som attan… och?

AnneN
0

#9 en del hundar får inga problem av att kasta i sig maten medan andra kan ha problem med att de ofta sväljer fel och en del har så otur att de kan få tarmvred av att äta för fort.

_**/Mvh Anne

[Forest]
0

10 en fråga kan hundar få foderstopp i halsen som hästar kan få om de är för glupska?

AnneN
0

#11 Nja jag tror inte det blir som på hästar då hästar inte kan kräkas, men glupska hundar kan ofta kräkas upp all mat helt eller delvis osmält direkt eller strax efter de ätit.

_**/Mvh Anne

Maja2
0

#10, ja SÅÅ glupska är de förstås inte :)

[4paws]
0

haha

den hade jag behövt till alla mina Valpar haha

MammaMonica
0

Verkligen en fiffig matskål, har en Spanjorska, (gatuhund) här hemma som formligen kastar i sig sin mat, va ju så de gick till på gatan annars blev man utan, å snabbast kan ju åxå få ta grannens mat..:) Nu har hon ju inga besvär så som att sätta i halsen eller ännu visat tecken på magont, eller kräkits upp, tack å lov. Men hon är 6år i år och åren på gatan tar ut sin kraft, så hon börjar dala, och hon slipper sitta och sukta efter de andras mat OM hon skulle ha en såna här skål….

Jag tror baske mig hon ska få en, min lilla Spanska tös.. :)

Tack AnneN för tippset :)

AnneN
0

#15 Ja har hon levt på gatan så har hon nog fått lära sig att äta fort för att inte bli av med den mat hon hittat och gamla vanor sitter ofta ganska hårt även när de inte längre behövs. Kanske lär hon sig att äta mindre snabbt efter ett tag med en sådan skål.Glad

_**/Mvh Anne

lodjuret
0

Vilken smart skål, men har ingen glupsk hund..Glad