-26 grader här!
Jag skickar inte mina barn någonstans idag. Hur är vädret hos er?
Här har vi sol och 6 minus.
Hera: Vart är här? Jag bor i Surahammar (Västmanland). Blev chockad när maken berättade att hans bil visade -26 då han slog på mortorn. Jag har som regel att inte skicka mina barn till dagis/skola om det är för kallt och det var det absolut imorse. Hur många minus tycker ni att man bör hålla barnen inne och hemma?
Till och med Shanti stumpan frös om rumpan idag så hon har faktiskt bajsat inne vilket hon inte brukar numera. Så kallt var det…
P.s är liiite avis på dig Hera att solen är framme. För här syns den inte.
Jag bor i Helsingborg.
Har själv inga barn, men har inte hört talas om att man inte låter barnen gå till dagis när det är för kallt. 
#4 Oj, då är det ju längre söder ut än där jag bor. Ni kanske har ett "planare" landskap än oss?
#5 Planare? Vi har ett ganska platt landskap ja.
Men varför släpper du inte iväg barnen till dagis i kylan? Är du rädd att dom sa bli sjuka? Eller du bara känner att det är onödigt att dom ska ut när det är kallt?
Vi har -16 här i Skellefteå. Sol och klarblå himmel
I helgen ska det tydligen bli varmare, hoppas det stämmer för då blir det en långtur i skogen med Vilda.
#6 Jag har inte körkort, så då får dom gå med mig i kylan vilket känns väldigt onödigt. Det är rekomenderat att inte ha barnen ute alls när det är -20 eller mer.
Det är -5 grader här, men ingen sol :( Vill ha bort all snö & kyla nu!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
oj, om ingen skulle skicka sina barn när det är mellan -25 och -30 här, så skulle barnen måsta vara hemma långa perioder.
#10 Det är inte ofta vi har -25 tll -30 här.
#11 Tycker ändå att en sådan rekommendation känns underlig då barn i andra delar av Sverige klarar sig då det är så kallt 
Men det är klart, har man möjlighet att vara hemma med barnen ibland så är det ju helmysigt 
Här (Munkfors i värmland) är det mulet, har snöat lite hela morgonen och nu står det på -11 grader.
När jag bodde i en liten by utanför Kiruna var det inte alls kul att stå ute och vänta på skolbussen på morgon när det kunde bli mellan minus 20-30 grader. Men då behövde vi i alla fall inte vara ute på rasterna i skolan 
-15 känns kallt ute men på med täcken på hundarna och skor sen har vi vart ute o gått en rigäl promis

Här i Tyresö ( Sthlm ) var det -13 imorse, men min kompis hade -24 och hennes ögonfransar frös ;o och min andra kompis stod och väntade på bussen i 30 min i -18.. Jag frös så fort jag tog ut handen från vanten när jag gick till skolan. Och inte gör det saken bättre att våran skola är iskall. Spec i våran del. Man sitter och skakar när det är som kallast..
-28 hos pappa, fungerar finfint 
Jag fryser om det är under typ 14-15 plusgrader haha :D
#17 Jag klarar mig sålänge det är över 0 
Måste vara jobbigt för dig, du fryser ju större delen av året 
#18 Hehe nej riktigt så illa är det men vill gärna ha plusgrader ;) Annars fryser jag :) helst minst 5 plusgrader eller mer:)

Här var det -31 i morse när jag åkte till jobbet, men väldigt vackert med en jättestor sol och en underbar rödskimrande himmel.
Jag jobbar på en skola (F-6) och när det är för kallt ute (vi har ingen särskild temperatur som gräns utan det beror lite på vad det i övrigt är för väder också) så får eleverna gå ut en kortare stund bara för att få lite luft och sedan gå in om de vill. Likaså kan det hända att vi ställer in vissa uteaktiviteter om det är för kallt.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
jag har ca 7 km till jobbet och inget körkort. Cyklar då året runt så inga bussar åker vid den tiden på morgonen. denna vinter har det varit -17 som kallast och det var nu i veckan. Värre var det förra vintern, ögonen rann och bildade is på ögonfransar och ansiktet men det är bara att klä sig rätt och ge sig iväg. Kan då tillägga att jag förra året inte hade termobyxor utan åkte med mysbrallor och regnbyxor för skydd mot vinden.
Fördelen är ju att man hela tiden är i rörelse tack och lov.
Iår har jag dock införskaffat mig skidbyxor igen då jag behövde för att kunna vara ute och leka i snön med min vovve. Givetvis så har jag skaffat ett Hurtta täcke till henne med till de kalla dagarna så hon inte ska behöva frysa.
//Pia
#21 Gud vad duktig du är som cyklar så pass långt varje dag nästan i kylan! :)
#22 Ja jag har ju inte så mycket val heller och visst många dagar vill jag bara kräkas men det är skönt när jag väl är framme;) och hemma för den delen.
//Pia
#23 Nej det är sant, du kunde ju haft en moped ;) Det hade jag nog haft utan körkort:P Bra motion!:D
#24 Ja min dröm framöver är att skaffa ett EU-moppe kort så jag kan ha en 4-hjulig Eu-moppe som jag kan ha året runt.
//Pia
#25 Ja det hade varit bra i alla fall de kallaste och jobbigaste dagarna:)
Jag är född i Jokkmokk. Mamma har berättat att jag låg i barnvagn och sov när det var -30. Nu vet jag inte om hon menade att jag låg i vagnen för att hon skulle ta sig någonstans, eller om hon menade att hon lät mig sova ute i friska luften.
När jag bodde i Umeå så var det -27. Mina barn gick till skolan som vanligt då. Men i Umeå känns inte -27 lika kallt som -20 i Göteborg. Luften i Umeå är mycket torrare, så det blir inte den där råa fuktiga kylan som kryper in under kläderna.
Jag tror inte barnen förlorar världens viktigaste kunskaper bara för att du hållt dom hemma en dag pga. kylan. Det är säkert fler barn som varit hemma. Jag tycker du verkar så klok, så jag är övertygad om att ditt omdöme duger alldeles utmärkt till att avgöra om det just i er del av landet är svinkallt när det är kallt. Det hänger ju inte bara på minusgraderna i sig, utan även luftfuktighet och blåst påverkar ju också.
Hoppas ni har haft en liten lyxig dag med myspys och turats om för att hålla söta Shantis rumpa varm 

Wiie! Idag har det bara varit ca -1 :D nu när jag gick ut med hundarna var det -0.6 ;D
Det stämmer ganska bra med luftfuktigheten och det där. Kan säga att igår var det flera minusgrader när jag gick ut med Cindy på kvällen men jag frös inte. Nu ikväll var det på nollan och man kände hur det trängde in genom kläderna.
//Pia