Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: beteende
Läst 2719 ggr
[iurochskur]
0

busmorr/skall mot kompisen

Shanti leker intensivt, men snällt med sin kompis Jatzi inomhus, men så fort vi ska ut med bägge hundarna gör hon utfall och morrar/skäller på sin kompis. Varför gör hon så?

[iurochskur]
0

Hon drar i kopplet för att komma åt Jatzi.

Zabina
0

Sådär gör min också! Det kan låta som att han vill ha ihjäl den andra hunden, men när man tittar på nära håll så ser man att han inte biter utan bara "duttar". Det låter alltså värre än det är helt enkelt. Men detta är ju när dom leker lösa. Hur gör din hund när hon är lös och busar med andra hundar då? För vad jag förstår är det när hon är i koppel hon gör dessa utfall.

[iurochskur]
0

#2 Hon har inga andra hundkompisar som leker hemma hos oss.

Zabina
0

#3 Okej, men hon morrar och skäller när dom är lösa och leker? Eller är det bara när hon är i koppel?

[iurochskur]
0

#4 Bara när hon är i koppel. Dock lekskäller hon även inne.

[Forest]
0

Här har vi en monster Chanel hon låter som 17 vid lek då menar jag låter :D Enja skäller o är som en finne i röven på Chanel ute när dom är lösa. Är dom inte lösa får dom itne leka, detta har jag fått lära dom då de ibland är väldigt glada i hågen på leka :D

Zabina
0

#5 Jag tror helt enkelt det är för att hon blir uppspelt/förväntansfull när hon ser sin kompis. Hon är ju uppenbarligen inte aggressiv i alla fall. Är hon van vid att få börja leka direkt? I så fall skulle jag göra så som #6 skriver, att de inte får leka förrän de är lugna. Många hundar skäller/låter när dom leker och jag tycker inte det är varken konstigt eller speciellt jobbigt.