Go'morron 23/2 -11
Go'morronpå er alla denna kalla onsdagsmorgon. Här uppe i Luleå har vi ca -22 grader för tillfället och småsnöar.
Själv har jag suttit uppe hela natten då jag faktiskt glömt att gå och lägga mig
Fastnade i sökande efter information om exakt vad kornmaltextrakt innehåller näringsmässigt (tex kolhydrater, fett, mm) och då jag inte hittade någon vettig info så gav jag upp och fastnade istället på diverse av iFokus djursajter med att skriva och svara på inlägg.
Nu ska jag nog alldeles strax lyckas slita mig från datorn och försöka sova någon timme.
Senare idag har jag tänkt att antingen ta en lång promenad med Velvet eller så går vi ut i parken och tränar lite, beror på vad mina knän tycker. Velvet klarar ju av att vara ute trots kylan mycket mer nu då vi köpte fleeceskor till henne i söndags så hon plågas inte lika illa av kalla tassar nu, vilket innebär att jag kan gå ut och aktivera henne då jag blir rastlös istället för att försöka aktivera henne och mig inne där det finns begränsat med utrymme.
Vad ska ni hitta på idag?
Önskar er alla en underbar onsdag 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
God morgon! Ska snart ut med Lillan och bort med henne till hundgården, sedan köra till mina föräldrar, hämta tv hos mormor och morfar, arbetsförmedlingen, sedan hämta tupp och sedan hämta Lillan igen :) Mycket idag! Ha det bra!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Godmorgon!
Här hemma har vi varit på en långpromenad i lagom takt, samt en mindre vända tidigare. Shanti är så duktig på att följa med till och från dagis/skola. På hemvägen brukar jag faktiskt bära henne dels för att hon fryser och dels blir det för långt och gå om hon får gå hela biten.
Om ca 30 min kommer hundintruktören för valpkurs hos oss. Efter det ska vi ta det lugnt och sen hämta barnen. Det står på schemat idag.
Önskar en trevlig dag.
Idag på dagen är Ilsa 6 månader gammal så det blir lite mätning och förhoppningsvis nåt foto för rapport till uppfödaren.
Firar gör vi med provsmakning av köttbullar och valpkursavslutning.
Utöver det har jag en massa plugg som vanligt, praktisk utfodring och påbörjan av projekt ligger i fokus idag :)
#3 Grattis! Då är det bara 2 dagar mellan våra vovvar. Ska mäta och väga Shanti idag.
God eftermiddag på er blir det väl nu
Här har det varit fint väder hela dagen och inte så farligt kallt heller. Tog en tur till svärföräldrarnas hus mitt på dagen ungefär för att ta ut deras hane på en kissrunda. Så jag och Aramis fick en ordentligt promenad då
Sen fick jag tråkigt när vi kom hem så jag slängde upp lakan på väggen och ett på golvet och fotade Aramis lite.
God eftermiddag!
Idag har jag varit ute på långpromme med Max, samt tränat lite.
Nu i eftermiddag var jag med mamma när dom skulle plocka bort hennes "klamrar" i såret efter op. Såg ut som häftstift.
Snart blir det en mellanprommenad med MAx, mycket mer blir det inte idag :)
Hoppas ni har en fortsatt trevlig dag!

God eftermiddag på er alla blir det väl här med ;)
Idag har det varit ruksigt kallt här i Sthlm. -15 grader när jag gick till skolan. -20 när jag kom fram. Gjort styrketester idag så är helt slut! Så nu när jag kom hem blev det plugga och sen städa kaninburar. Efter maten blir det en sväng med hundarna och träning ;D Sen är det ju onsdag vilket betyder Glee ;)
Hoppas alla har haft en bra dag än så länge :D
#7 Men hu vad kallt ni med har. Här var det minst -15 imorse och nu ännu kallare. Blir det lika kallt på Fredag så kommer stora tösen vara hemma för dom ska ha en utedag då och det går inte och ha barn ute i flera timmar i sådan kyla.

#8 ja det är riktigt kallt.. Usch nej jag tycker att snön kan försvinna! Vi kommer verkligen inte överens! Nej men usch. Skulle aldrig klara att vara ute en hel skoldag ;o Det räcker att vara inne i min skola som är iskall varje dag..
#0 Vart köpte du dom fleece skorna? Jag hittade bara fleece skor som kostade 300:- på nätet. Kanske det finns några billigare att fynda tänkte jag.

#10 Jag köpte dem på DjurMagazinet, kostade strax över 100-lappen per par, så för skor till alla 4:a tassar så kostade det strax under 300kronor och då är det en modell som går ganska högt upp på benet så de blir svårare att tappa och har 3 kardborrar som man kan dra åt efter behov.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
God kväll på er!
Dagen började med morgonpromenaden med Smilla, sen käka lite frukost och ta bussen in till Gävle. Har praktik där med kommunens ardenner, så red och körde henne en sväng och sen lånade jag en skoter som jag fräste runt på i skogen. Kallt, men riktigt skoj!
När jag kom hem vid 14 tog jag ut Smilla som fick få upp flåset genom att klättra på snöhögar i olika storlekar, sen gick vi och mötte syrran vid bussen. Hem och städa, sen ut med tjejen igen, denna gång för att möta mamma. Käk, ännu en promenad och nu letar jag resväskor för fullt, måste börja packa inför resan till Dalarna på lördag!
Blir en kort kissrunda innan läggdags.
Trevlig kväll!