Nu har vi fått mer problem igen.
För ett tag sedan blev vi som sagt attackerade av en hund och det är så tråkigt då min hund blivit så otroligt jobbigt igen.
Innan attacken - efter månaders arbete kunde vi äntligen möta hundar igen utan större problem, vi kunde stå och prata med andra hundägare utan att hon var som ett monster utan hon gav ifrån sig ett simpelt skall och sedan var hon tyst och var lugn det vill säga att vi hade kommit riktigt långt med träningen.
Efter attacken - nu efter den dåliga händelsen är hon tillbaka till det dåliga igen, hon är misstänksam mot andra hundar och går även till anfall mot sin egen spegelbild om vi är ute och går, att möta en annan hund är ett stort nej utan vi måste gå omvägar då vi orkar verkligen inte med det här beteendet samt jag lider när jag ser henne såhär efter vad som hänt.
Såhär ser en promenad ut nu - på med kopplet på en lite stressad hund, väl utomhus drar hon och lyssnar lite mindre sen ser vi en kvinna med handväska - hon skäller drar och skäller - vi ser en hund på 70 meters avstånd och hon skäller och drar och är allmänt osäker. Visserligen kommer hon att börja löpa snart igen och även det har mycket med det att göra men hon löper inte just nu så det går att utesluta till 90 procent.
Hon har förmodligen blivit traumatiserad av händelsen.
Vad ska jag göra? 
Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Har själv varit med om detta med en hund för inte så länge sedan och mitt enda tips är att börja om från början med träningen och för att förbättra hundens självfötroende (vilket gör henne tryggare i sig själv) kan ni träna mycket balansövningar, nosarbete, ha dragkamp med leksaker och låta henne vinna ofta, berömma mycket så fort hon gör något bra även om det är en sån lätt sak som att sätta sig på kommando.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Vi har fått börja om med träningen har jag märkt och vi försöker så gott det går att få henne mer balanserad igen och då hennes självförtroende alltid vart mer eller mindre dåligt försöker vi höja hennes självförtroende med diverse övningar i princip hela tiden.
Nosarbeta får hon göra dagligen då hon är otroligt duktig på detta och tycker att det är roligt också så det är någonting vi ser till att hon får utlopp för och stöttar detta intresse, dragkamp dessvärre tycker hon inte speciellt mycket om.
Beröm får hon massvis av då detta är någonting hon verkligen behöver. Vid träning är det endast posetiv förstärkning som fungerar då om vi fyar vid fel beteende blir det ingen reaktion eller tyvärr ett sämre beteende medans om vi berömmer vid bra beteende lyssnar hon och ändrar sig nästan på en gång - i alla fall tidigare.
Jag har lite tankar om hur vi ska lösa det här men jag sitter fortfarande och klurar.
Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur