Varför gör hon så?
Hej!
Jag bara undrar över en sak, jo det är såhär. Vår ena hund på snart 1 år, hon biter på sin ena framtass som hon gör när hon tuggar på ben. Vet ni varför hon gör så?
Mvh Ida med djuren!
Medarbetare på blandrashundar.ifokus

Det kan finnas flera orsaker till att hundar biter på sina tassar/ben, tex om det kliar (kolla om hon är röd i huden), om de har ont, om de är stressade, under/overstimulerade, eller en fixidé som uppkommit av annan orsak.
Jag skulle nog rekomendera att börja med uteslutningsmetoden genom att först uppsöka veterinär som då får kolla igenom tassen ordentligt inklusive röntgen!
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Håller med AnneN.
#1 Okej, tack för ditt svar! :)
Mvh Ida med djuren!
men är det så att det nu är svamp så kan man behandla det själv, då fick jag som svar av vetrinären att hunden ska ta tassbad i jodopax vet inte exakt hur länge de skulla ha tassen i badet men ca 2 min sen torka lätt o låt tassen lufttorka. Tror det var 2 gg per dag och i 1 veckas tid men som sagt inte hundra. Att en hund biter på tassen när den äter ben kanske håller din hund benet mellan tassarna våra hundar gör det o då tvättar dom sig sen, även gnager med framtänderna för putsa pälsen. Det är inte så din hund gör?
#4 Nja det är lite svårt att förklara (tycker jag), men det kanske är så hon gör… Men när hon biter på sin tass så "gnagar" hon på sin ena klo också.
Mvh Ida med djuren!
5 är det svamp brukar pälsen bli missfärgad under tassen eller mellan trampdynorna se ut som rostbrun färg. Men jag tycker man kan höra med sin vetrinär ang mer råd o kanske även undersöka tassen är det svamp sa vetrinären att det är lätt att det återkommer. Jag skaffa skor för att Chanel för köldkramp i tassarna men ena tassen får allt ha på sig en sko även vid rengväder :) lera och sånt durshas hon av o sen fönar jag henne torr än har vi lyckas undvika samp det hade hon när hon kom till oss :)
#6 Okej, tack för ditt svar. :)
Mvh Ida med djuren!

Kanske hunden biter på klorna?Klipp dom om det e så (:
#8 Ja det gör hon också. Men klorna är inte långa. :)
Mvh Ida med djuren!