Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 7538 ggr
[Forest]
0

Tips på bra bilsele.

Jag vill gärna ha tips på en bra bilsele då Enja lätt kryper ur vanlig bilselen trots sitter rätt enligt butiken vi köpte den från. Jag har nu hittat andra bilselar o undrar om ni tror denna är bra finns flera  selar på sidan är någon bättre? säg till :)  http://www.petster.eu/se/art/petsters-cruising-companion-houndstooth-bilsele-rosa.php 

Då hon är ganska smal om bringan så får hon till det o klättrar ur selen. Sitter dottern bak så styr hon Enja att inte krångla ur sig selen men inte alltid dottern är med då jag åker med andra personer o hundar :)

LinaK
0

Jag tycker om man överhuvudtaget ska ha en bilsele ska den vara krocktestad, typ Allsafe´s bilsele som jag tror är den enda krocktestade selen i Sverige? Den är väldigt ställbar så den kanske skulle passa Glad

Hörru dudu Forest, du får inte byta bild heller, jag blir förvirrad Flört Trodde det var två personer med ungefär likadant namn. haha

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Forest]
0

1 hahah :) Då ska jag kolla vad denna sele heter som jag har den var den bästa enligt säljaren men hon är en ***** på ta sig ur saker "kan själv" hund som vi kallar henne Flört Tack för tipset

[Yezz-an]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den som du länkade till tycker jag ser lite sladdrig ut vid bröstpartiet. Dessutom för mycket tyg som gör att hunden med tassen kan 'greppa tag' och krångla sig ur. Jag har inte prövat den på min utbrytarkung. Jag har inte heller sett den in real life. Så jag kan ha jättefel.

Själv har jag inte hittat någon sele som min JR inte kan ta sig ur. Så jag köpte en skön pälsig hundbädd till henne istället, som hon ligger i när hon är bältad i bilen. Från början fick jag ha henne i framsätet för att lära henne åka bil utan att krypa ur bältet. Nu kan jag ha henne bak utan uppsikt. Jag tror faktiskt hundbädden har gjort skillnad.

PetraKarin
0

Jag ska nog köpa bilsele till min när hon växt färdigt och eftersom jag också hört att Allsafe är den bästa och den enda jag hört som är krocktestad och godkänd av trafikverket och vissa försäkringsbolag blir det nog en sådan.

Kolla här, dom har flera olika bl.a. Allsafe.

LinaK
0

#2 Ja kolla upp det Glad Men om du ska köpa en Allsafe så tycker jag du ska jämföra priser. För jag köpte min flera hundra kronor billigare där jag köpte mina. Men glömsk som jag är så minns jag inte var Obestämd Jag ska kolla upp det så återkommer jag.

Fridaaaa
0

#3 Den liknar min sele, heter märket?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LinaK
0

#4 Ett råd bara köp inte därifrån du länkade. enligt mig och flera andra är dom INTE bra. På mitt paket hade dom tagit för lite frakt, så för att få ut paketet så fick jag betala extra frakt. Sen var produkterna packade i svarta sopsäckar Förvånad Vet andra som haft problem med att få tillbaka pengar på saker som man returnerat.

Vet en jätte bra sida där man kan köpa sele, kan sjutton bara inte komma ihåg vart. Minnet sviker, men jag SKA nog hitta det tillslut Flört

[Yezz-an]
0

Kolla in här då Glad Bilbarnstol… Öh… Bilhundstol Flört

Finns ju lite att välja på om man har för mycket pengar Tungan ute

[Yezz-an]
0

Märket var inte kvar. Men storleken Glad Stl S Flört

Jag är inte helt hundra, men jag tror att det var Trixie. Köpt år 2007. Kan hända att designen har ändrats något sen dess. För när jag kollar på dagens Trixie-selar så ser dom inte riktigt likadana ut.

Jag vet att min sele inte var testad i Sverige, men däremot testad och godkänd i… hm… något bra land… typ Storbrittanien.

LinaK
0

#8 hahha, ja såg ju bekvämt ut om inte annat Tungan ute Skulle jag själv kunna tänka mig att sitta under bilresan.

NU kom jag på, www.myone.se beställde jag ifrån. Jätte snabb leverans och så gjorde jag själv en felbeställning. Jag trodde inte att fästdelen ingick, så jag köpte två fästen också, vilket jag inte behövde då det ingick med selen. Då mailade dom mig och frågade om det verkligen stämde. Så det tycker jag var riktigt schysst av dom att rätta till mitt misstag Tungan ute Där är selen den billigaste jag hittat på nätet.

Fridaaaa
0

#9 aha okj :) Minns inte vad mitt märke fast det är inte trixie tror jag:)

PetraKarin
0

#7 Tack för rådet! :)

#10 Det var en bra sida du länkade till :) Många saker och en hel del billigt.
Men de har lite för lite information om produkterna tycker jag. Och på alla står det inte vilket märke dom är av.

[Forest]
0

Tack alla för bra tips  Gladska luska vidare i denna djungel  med säkerhetsele med phu finns ju massor med selar Obestämd

LinaK
0

#12 Håller med dig att det var lite info om produkterna. Men som sagt bra priser på det mesta Glad

Fridaaaa
0

jag gav 114 krnor för min bilsele, dundernöjd!:) Köpte den på stallbyggen i sölvesborg/blekinge:) Och denna är ändå till sankt bernhard;)

[Forest]
0

8 haha dom bilstolarna har jag sett innan vad jag funderar på är dok hur säker är den för hunden? inte alls då hundarna sitter helt i den bara allså inte fastspännd :S kan man lika gärna ha en hundbädd fast i bältet o strunta i hunden men bädden överlever krocken Rynkar på näsan Jag har flygbur för mindre hundar (även katter) nu till Enja men den tar lite plats o det gör att Chanel o dottern får sitta mer ihopklämnda.

10, tack för bra sida, jag har nu sett märket på selen vi har det är inte Allsefe, men det lockar att köpa en vettig sele så sitter hunden säkert.

[Yezz-an]
0

I bilstolen finns det ett fäste för att sätta fast hunden i sele Glad Så det är nog safe, även om en del bilder var missvisande på sajten.

[Forest]
0

17 aha, nja jag tror mer på köpa sånt som är testat som allseft selen inte var den så farligt dyr heller :)