Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 1914 ggr
[iurochskur]
0

Tänderna har trillat!!

2st tänder är nu tappade på min underbara Shanti. Yes, äntligen är det på gång ordentligt. Trasan hjälpte tydligen bra. Kunde inte vara gladare. Är som när barnen tappat första tanden. Känner "mamma" lycka. Min tjej har tagit första steget mot att bli en ungtik. Kyss

[Forest]
0

Kul att det går bra med tandlossningen, vi fick vicka lite på övre hörntänderna så trilla dom av med sen. Jag trampa på ett par tänder, ganska vassa kantar ;) Hoppas att alla trillar ut fint som dom ska.

Karmatarerskanise
0

Vad kul Glad

[iurochskur]
0

Tack #1 och #2!

PetraKarin
0

Vad kul. Min valp håller också på att tappa tänder nu, riktigt spännande tycker jag ;P

[iurochskur]
0

Vad rolig Shanti ser ut, det saknar en del tänder i munnen. Trillar hörntänderna också inom kort?

[Forest]
0

5 Ja de kommer snart dom med, har hon tappat de större tänderna oxå? De bakre? För Enja tappa hörntänderna sist av alla. Tror det är ganska vanligt att det är så.

[iurochskur]
0

#6 Jag vet inte om hon tappat dom, hon vägrar att man får kolla nogrant i munnen. Vi leker dock flititgt med tand trasan så att hon får ut tänderna ordentligt.

[Forest]
0

7 Låter bra att trasan andvänds flitigt. Jag titta på tänderna varje kväll borsta inte tänderna men iaf titta igenom munnen så allt var bra. Fick lite panik eftersom alla tänder bara kom så snabbt o såg ut som de skulle bli mycket ogämna tänder + hörntänderna satt som berget. Men varje kväll lite små vick o vips så hade hon tappat dom med, 1 när hon kampa Flört

[iurochskur]
0

#8 Vicka på tänderna skulle jag inte få göra. Hon är rena ålen som sagt.

[Forest]
0

9 haha :)

Lenas-bus
0

Plocka gärna upp de tänder ni hittar för det har hänt att Valpar skurit sig inuti när dom käkat upp dem…bara ett tipsFlört

[iurochskur]
0

#11 Har inte hittat några av dom tappade.

Lenas-bus
0

12,Ingen fara ville bara uppmärksamma er på detFlört

Kickan90
0

spännande ju :D

jag hittade några tänder när kenzo tappade sina ^^

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

twinkime
0

Vad roligt ja tiden gár snabbt , tiden flyger förbi snart har ni en unghundstik istället för valp Flört

Härliga hälsningar// Felicia

http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

[iurochskur]
0

Tack alla!

#15 Ja, hon visar även tecken på löp sa min väninna. Vänninan har själv en tik så hon känner till alla tecken på det. Hoppas att det dröjer lite till i alla fall.

[Forest]
0

16, det behöver inte stämma. Min uppfödare sa samma sak o jag har då inte märkt något. Glad Dok en unghane som var helt kär i Enja även efter 2 mån var han lika påig av sig så det var väl värdens längsta löp enligt honom  isf Flört

Karmatarerskanise
0

#12 Jag tror bara vi hittade 1 tand da hades tappade sina tander. At ju inte sa latt att hitta dom sma sakerna.

[iurochskur]
0

Två stora tänder har trillat nu med! Är det dom som brukar trilla sist?