Presentation av Elvis
Detta är Elvis en 9 veckor gammal blandras. Vi hämtade hem honom 30/1. Det blev en lång resa från Stockholm till Bromölla i Skåne. Resan upp klarade han väldigt bra, låg mest och sov i baksätet.
Elvis är en kille med mycket energi och alltid glad. Han fungerar väldigt bra ihop med mig och min sambo och vi trivs väldigt bra tillsammans med honom. Elvis är en blandning mellan Jämthund, älghund vit, hedehund och wachtel och tanken är att han skall bli husses jakthund på älg och vildsvin. Men han skall även bli min myshund och vi skall träna lydnad och kanske prova på lite agillity på skoj.
Elvis har redan träffat både pappas katt, som han tyckte var mer än rolig, dock var inte känslorna likgilltiga :P och han har även träffat på hästarna, dessa verkade han tycka var spännande djur.

Sockersöt, helt otroligt!
Era planer låter toppen kul. Hoppas allt går bra med honom och ser fram emot att höra hur det går för er :)

Förstår det, det är så otroligt svårt att motstå. Ja jag har inte heller någon sån där jätte stor erfarenhet av jakthundar och jakt. Håller på och pluggar på högskola med inriktning hundbranchen nu och där får vi lära oss lite om jakt också så det ska bli kul när man är klar så man kan testa med sin egen hund och se hur långt man kommer :) skönt att du har en sambo som kan iallafall :)

Varmt välkommen hit och stort grattis till den nya familjemedlemmen 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Oj vilken söt liten kille. Jag säger Grattis till tillökningen i familjen och hoppas ni kommer få ett trevligt äventyr med honom. Det kommer nog bli väldigt spännande att få följa hans uppväxt och se hur han utvecklas och lär sig nya saker. 
Härliga hälsningar// Felicia
http://twinkimesstars.weebly.com/index.html
Välkommen hit vilken härlig hund du har där

Ja vad säger man. Kan bara instämma med de tidigare inläggen. Jättegullig
Tack alla! Det ska bli spännande eftersom det är första gången md valp. Hade tidigare en omplaceringshund som vi tyvärr var tvugna att ta bort. Uppfödaren tror att han kommer bli stor, så vi får vänta och se :P
Välkommen hit, fantastiskt fin kille du har!
Instämmer med de andra, riktigt söt kille du har fått hem! Lycka till!
I morgon skall han få träffa en annan hund för första gången sedan han kom till mig. Jag känner mig lite nervös faktist. Men det är en äldre och mycket snäll hund som han skall träffa och det känns ju bra!
#11 Är du nervös kan hunden känna det, och då kan han också blir nervös. Så tänk positiva tankar och få ur nervöstiteten ur kroppen innan ni har hundmötet :)
11,Vad skoj,mitt tips blir att ni allra först träffas ute på en neutral plats så valpen och den andra hunden inte är på sitt revir,men ska aldrig säga aldrig…..men det går säkert bra ska du se
#12 Bra tips! Ska proppa i mig massor med positiv energi till i morgon!! :D
#13 De ska få träffas på en stor gräsplätt/äng utan någon närliggande väg, så de kan vara lösa och hälsa och busa. Ja, det känns tryggt att veta att den andra hunden är väldigt snäll. Har träffat honom personligen flera gånger och jag känner även ägaren till honom. Så det kommer säker att gå bra!
14,Låter bra det berätta hur det gick sen
#14 Låter som en bra plan. Lycka till!
Himmlars han var bra söt :) Grattis o lycka till med grabben.
Nu har de träffas, det var väldigt lugnt första stunden, men sedan var leken i full gång. Det var verkligen underhållande att se och jag kände mig väldigt lugn hela tiden. :D
#18 Grattis :D Alltid kul när det går bra!
18,Vad roligt alltid viktigt att dom får träffa snälla hundar när dom växer upp
Ja, han var snäll och när de lekte lade han sig ner för att komma ner på Elvis nivå :) när den äldre tyckte det var nog sade han till på skarpen en gång och då lyssnade Elvis direkt. :D
Måste bara få fråga er som har koll och haft valp tidigare. Hur ska man göra med avmaskning? Hur ofta? Mm? Tacksam för svar.

#22 Där säger många olika, men med mina hundar brukar jag göra så att jag endast avmaskar vid misstanke på att de har mask, inte annars.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Är han avmaskad enligt konstens alla regler tidigare så ska han avmaskas veckan innan vaccinering, då han ska vaccineras igen vid 12 veckor. Förhoppningsvis har uppfödaren avmaskat honom som man ska och vaccinerat om inte, ring veterinären och hör hur du ska göra.

efter den avmaskningen vid 11 veckors ålder, avmaskar jag heller aldrig mer om inte misstanke om mask finns.
Okej, tack för svaren. Han ska ju vacc om ca 2 veckor. Så då kanske jag ska avmaska honom snart.