Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 3143 ggr
Workingdog
0

Wie

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tyra löper just nu ;D Vilket betyder att det är ca 8 månader tills nästa löp. Alltså har vi hela sommaren vi kan tävla utan att tänka på löp ;D Hoppas bara inte att hon drar igång Minna nu. För Minna kan gott vänta en månad till ;) Och om hon promt ska löpa så får hon se till att inte höglöpa under kurstillfällena!! :p

Men jag gillar ändå Tyras löp lite. Visst, hon får gå i flexikoppel under löpperioderna. Jag gillar inte flexi, jag näst intill hatar det. Men ja jag använder det. Bara när Tyra löper. Då hon annars går lös hela promenaderna och jag har flexi så hon får lite större frihet. Men dock använder jag det som att hon är lös ändå. Jag ropar in henne. Jag ber henne gå vid mig osv.. :) ( bara för att göra det klart :P ) Men hon verkligen ÄLSKAR att träna under löpen. Hon älskar att träna annars också. Men under löpen är hon riktigt taggad spec på Freestyle. Tycker det är sååå roligt :D ( Kunde man inte få tävla med löptikar i Freestyle ;) )

Heh var bara tvungen att skriva xD

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

[Forest]
0

Chanel är i höglöp just nu vanligare fall är hon som din Tyra mer aktiv o mer glad under löp allt funkar även skiter hon blankt i hanar o den biten men det är vanligare fall. Detta löp är hon ganska jobbig leker lite trögboll Obestämd Försöker få igån Enja till löp genom tvättar henne o mer på mot Enja. Nu är det höglöp o jag får säga till henne att inte rida på Enja. Killen en trappa upp ja han lever farligt bjuder så fort hon änds får nys att han är ute fjäskar så hon nästan går sönder för hans matte. Men det blir ingen date för hennes del nån gång ändå. Vara lös är man bara där det är säkert det vill säga där det är staket, o det är få ställen här. Lite små mutter är Chanel med. Undra varför hon är lite mer detta löp än vanligare fall kanske för att Enja finns med i bilden nu Obestämd 

Hoppas att din Minna inte kommer i löp men hon är ju 10 mån så risken finns Flört

Workingdog
0

#1 hihi jo Tyra är också i höglöp nu. Hon tycker hanar eller ja andra hundar överhuvud taget är mer intressanta. Fast ja hon är ju lite konstig, hon går fot och kollar upp på en när man möter hundar, men hon piper jättemkt. Och hon kollar inte ens på hunden xD Tyra har fått igång Elsa också, så nu har vi 2 löptikar hemma :P Och om Minna börjar löpa så löper alla som kan löpa ( Sally är ju kastrerad ;) ) Men vad jobbigt med Chanel.. Jo men det kanske är för att nu har du ju Enja också. Enja är ju fortfarande valp så kan det inte vara så att hon får typ lite "mammakänslor" och då vill träffa hanar och så. Eller ja jag vet inte :P

Hihi jo men man får ju hoppas ^^ Men som tur är får hon vara med på kursen ändå sålänge hon inte höglöper :)

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

[Forest]
0

2 Enja är med 10 mån hennes syster har löpt för ett par mån sen Enja undra jag lite då många hanar vart väldigt intresserade av henne men hon var normal kanske var torrlöp? Så vi får se om Enja kommer i löp bör vara dags för det snart, men för mig gör det inget om hon blir 1 år innan löp :)

Sophiies
0

Mixa är i höglöpet nu hon med och visst får jag försöka tagga upp henne lite extra för att få henne fullt koncentrerad och motiverad. Men när vi väl kommer igång så gör hon det till 100%. Hon är däremot extremt mammig, gnällig och allmänt tjurig men det gör ingenting :)

Mvh Sophie!

Medarbetare på blandrashundar.

www.dancingpaws.weebly.com
www.justadorable.wordpress.com

[Forest]
0

Tror det är väldigt många tikar som löper nu så ni som har hanhundar ha dom gärna kopplade så de inte sticker lite varning Flört Mötte idag 3 andra tikar som löpte.

twinkime
0

Usch det är så jobbigt när tikar löper, och så blir vissa även skendräktiga därefter. Ser att vissa blir slöare och andra mega griniga. Nej ajg håller mig nog till hanhund =)

#5 Jag har en kastrerad hanhund som fungerar ihop med löpande tikar så jag behöver inte alls ha honom kopplad. Skönt!

Härliga hälsningar// Felicia

http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

Vosjes
0

En av mina tikar blir bara super mammig under löp och vill nästan inte ens gå ut under löp och när hon är ute drar hon sig bara efter mina ben däremot blir hon alltid skendräcktig efter löp hon både skenlöper en månad till några veckor innan löp och efter riktiga löper blir det skendräcktighet. Obestämd

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur