Farligt för barn?
Är det farligt för bebis eller små barn att umgås nära en hund pgr av dreggel hår och annat?nu förutsätter jag att man inte lämnar hunden ensam med barnet Skriv vad ni tror/tycker….

Så länge barnet inte är allergiskt så ser jag inget farligt med att barnet får lite hundhår och hundpussar, snarare tvärrt om så tror jag att det kan stärka immunförsvaret.
Har läst någon gång att barn som lever i allt för ren miljö får större risk för allergier eftersom kroppen inte blivit utsatt för något så har den inte kunna bilda immunförsvar mot diverse saker.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
1,Stämmer bra det,och inte har mina ungar dött av det:-)

#2 Näe hade det varit farligt med hundhår/dräggel så hade jag nog dött samma dag som mamma kom hem med mig från BB.
På bilden är det jag och jag tror hunden är Lotta, den stamtiken för mammas uppfödning.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jag håller med #1, Jag anser att det är bra för barn att umgås med djur överhuvudtaget. Det får starkare imunförsvar och lär sig en stor del från djur. Ansvarstagande m.m
Dessutom läste jag en artikel att barn som får umgås med djur och växa upp med djur blir oftare lugnare och lär sig hantera sin ilska på ett helt annats sätt än barn som inte växer upp med djur. Både barn och djur är underbara!
Härliga hälsningar// Felicia
http://twinkimesstars.weebly.com/index.html
Håller med dig AnneN.
Vet tyvärr en familj där barnet reagerade på hunden. Den fick exem där hunden hade slickat.
Jag växte upp med en katt i min säng (redan som spädbarn) och en hund som var överbeskyddande över mig. Och jag har inga allergiska besvär alls. Har aldirg haft (eller nu senaste åren har jag lite problem med nässelutslag men dessa beror på stress inte umgänge med djur,,,)
Vilka härliga bilder !
Härliga hälsningar// Felicia
http://twinkimesstars.weebly.com/index.html
Javisst är barn och djur underbara,jag vet inte hur många ggr hundarna har tröstat mina söner när dom varit ledsna och sen har dom somnat tillsammans i sängen,och hur mycket glädje dom spridigt tillsammans för en mamma går inte att beskriva i ord.
Nää, kan inte tänka mig att det skulle vara farligt. I så fall skulle antagligen inte ens hälften av oss funnits på forumet. Vi hade väl dött redan i vaggan 
Sen kan man tycka att det är ofräscht. Själv gillar jag inte alls hunddreggel på vare sig mig eller bebisar.
Ne, det skadar inte barnet om den får lite djurhår på sig :) Jag anser så länge man inte bor o har det skabbigt så är det ingen fara för någons hälsa. Förståss ska man inte vara allergiker.
Men ang allergi:När min son var ca 1.5 år märke jag att han var röd o snorig efter hund som pussa på honom (olika hundar olika tillfällen) Jag hade då 3 katter o 2 hästar. Jag tog med mig sonen för pricktest o visa sig att han inte tålde något pälsdjur o följde rådet som läkaren gav gör dig av med katterna. (omplacera alla till bekanta) Iaf 1 mån efter kattfritt vart han jätte allergiks mot alla pälsdjur som först hade man bara märkt av just hundsaliv inget annat, nu var det katter,hästar,hundar,kaniner ja hela faderullan. Ångra så in i havet att jag gav upp katterna för han led inte alls av dom när de fanns i hemmet. Fick kort därefter sälja hästarna med ena var sonens blivande ponny o min älskade d-ponny jag haft sen han var ett föl. Idag är sonen 14år o kan vara med katter igen även vissa hundar. Klarar av att jag har vart iväg o ridit utan att han får ett astmaanfall. Så det där läkeren iaf säger hmm så här efteråt så skulle jag behållt en katt ändå.
10 Som sagt det finns tvål och vatten,lite hund dreggel är inget som skadar och är man rädd för det ska man tänka 2 ggr innan man skaffar barn och hund.
10 Nä jag gilalr inte heller dregel så mycket men så skaffar jag inte nån sån typ av hund som dreglar heller. New foundland hade en kompis till mig man torka av hunden om den dregla mycket de sitter ofta inte o dreglar hela tiden utan det var mer i perioder upplevde jag.
Tror jag inte, jag är uppväxt med hundar och andra djur, har ingen allergi idag, och mår bara bra:D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nej det är inte farligt om barnet inte är allergiskt eller får nån annan sjukdomshistoria pga hunden / djuret.
Det sägs ju att det är bra att växa upp med djur :)
Jag förstår dig precis. Jag valde också bort vissa raser som jag vet dregglar mer än andra