Spanska gatuhundar?
Någon mer här som har en "spansk gatuhund"?
Presentera gärna Er vovve!
Själv har jag en tik på 2,5 år som heter Lily, jag har haft henne i 1,5 år. En jättehärlig hund på många sätt och jag älskar henne över allt annat. Hon älskar alla människor, särskilt män. Alla som kommer hem till oss möts av en pratande hund med ett stort leende(jo, hon drar upp överläppen och ler när hon är riktigt glad) och så måste dom ju gosa lite med.
Lily(eller Loppan som hon kallas)är dessutom en riktig "evighetsmaskin" som har oändligt med energi, hon är med på allt jag hittar på och verkar aldrig bli trött!
Det enda negativa med henne är hennes otroliga självständighet, jag hade gärna haft en hund med lite mer will-to-please, och att hon är en komplett jaktidiot. Hon jagar ALLT hon ser/hör/får vittring på… Därför kan jag inte ha henne lös på oinhängnade platser vilket är lite tråkigt…
Att umgås med djur är att vila sin själ
JAg har tre spanska och en portugisisk :) Jag är supernöjd med dem, de är hur mysiga som helst.

Vi har 3 st vovvar, 1 från Spanien och 1 från Malta & en omplaceringshund från Sverige.
Våran första hund adopterade vi från Spanien, via ADA, en terrierblandning, hon var 9 månader, då hon kom till oss i februari 2005, hon är underbar, envis som en terrier, men hon är det bästa som hänt oss och vi har aldrig ångrat oss. Trude fyller 7 år i maj. Trude är kastrerad, hon älskar att mysa, ta det lugnt, men även springa fritt och leka, Hon älskar också att vara med på olika aktiviteter, men kan vara lite försiktig med nya människor, men är mycket bättre på det än tidigare, hon vågar mer, och kanske för att hon har blivit äldre och fått hundkompisar som bor under samma tak.Hon älskar att bada och spåra…hon älskar snö och att rulla sig i både gräs och snö
Våran Findus som är en schäfer/springel spaniel, som kom till oss från Malta när han var 12 v, han bodde hos min sambos kusins dåvarande svärfar, han tog hand om hästar och hemlösa hundar.Han kastrerade alla hundar som kom, men tyvärr så var det 2 st hundar som inte var det och då blev det 5 st Valpar, varav 4 st kom hit med min sambos kusin, vi tog Findus, och hans bror bor hos min sambos morbror och de brukar träffas och leka och Findus är en otroligt lugn, glad och vänlig hund, han älskar att få vara med. Findus fyller 4 år i april, han älskar att åka bil och båt och att bada, springa fritt och utforska, kommer bra överens med människor och andra hundar, han tycker om barn men är lite försiktig. Han älskar rallylydnad, och att spåra.
Våran 3;e hund är från Sverige, hon är en dvärgpincher som heter Gucci, hon bodde med min sambos andra morbror och de hade inte tid eller ork att ta hand om henne, hon hade bott hos dem sedan hon var valp, de ville ge henne till oss eller så skulle hon avlivas, eftersom hon kände oss och våra hundar så var det enkelt, hon var glad och kände sig hemma direkt, hon flyttade hem till oss sommaren 2009. Hon fyller 7 år i juli, hon har mycket energi, älskar att leka, liggar och mysa, och vara nära kommer bra överens med barn och vuxna, och andra hundar. Hon älskar att vara med och åka båt och bil är det bästa hon vet och hon har även börjat gilla att bada och simma i sjön….