Veckans frága v. 5
Har du gått någon kurs med hunden? Om ja, vad för kurs?
Härliga hälsningar// Felicia
http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

Jag har med Velvet gått 2 kurser, den första var en endagars vardagslydnad som min mamma höll i, fast den gav inte så mycket då vi redan kunde det som lärdes ut där.
Den andra kursen var rallylydnad 1, som var väldigt rolig enligt både mig och Velvet.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jag och Ilsa går valpkurs tillsammans nu :)
Väldigt kul och lärorikt, för oss båda ;P
Dom flesta kurserna har jag gått med min JR. Någon kurs har jag gått två gånger, då jag har valt att gå igen med den andra hunden.
Vardagslydnad 1
Vardagslydnad 2
Valp och Unghundskurs
Slyngelkurs
Lördag hela veckan
Aktiveringskurs
Cirkushund
Hanteringskurs
Spårkurs
Kantarellsök
Inlärning och klicker 1
Inlärning och klicker 2
Skvallerträning
Antijakt
Skott och ljudträning
Servicehund
Modellhundsutbildning på DogModel's Fame School. Där har min JR tilldelats certifikat för godkänd stillbildskurs.
Hon har agentur och egen portfolio. Och kan tjäna ihop sina egna pengar för sitt bling-bling halsband, på att medverka i reklamfoto och film.
Hon har även deltagit i scoutläger (för människor), men jag tror inte hon lärde sig så mycket knopar eller att göra upp eld. Däremot så blev hon maskot för Haninges Sjöscouter. Hon har egen flytväst och en scoutskjorta på när hon är ute och seglar.
Höll på att glömma pågående kurs…. Rallylydnad är det som gäller nu. Tror att det är precis helt rätt för henne 
Kan tillägga….
Slyngelkursen känns som viktigast då det hjälpte mig att få upp ögonen för att det är bättre att i förebyggande syfte träna in vissa beteenden/moment innan problemen uppstår.
Mest intressant var Skott och ljudträning för jag hade väldigt lite förståelse för hur rädd en hund kan vara för nyårsraketer. Själv har jag inte haft problem med mina hundar och jag har heller aldrig själv sett en skotträdd hund, så jag trodde att mina vänner överdrev när dom berättade hur rädda deras hundar är. Kursen var så berörande då andra deltagare berättade hur deras hundar reagerade och mådde. Det var nästan så jag började gråta. Historierna var jättehemska.
Den roligaste… det är svårt att välja ut då jag alltid känner 'åh, vad kuuul' när jag går kurs. Men om jag ändå ska försöka välja ut en kurs, så blir det nog Cirkushund.
Med Dobby:
Valpkurs på brukshundklubben
fortsättningskurs på brukshundklubben
Agility kurs på apropå hund
grundkurs hos en som gick instruktörsutbildning
Vardagslydnad 1 (tassihand.se)
med Viggo:
valpträning hos en som gick instruktörsutbildning
grundkurs (tassaratt.se)
rallylydnad intro 1 (tassaratt.se)
nu så går jag instruktörsutbidningen med Viggo, så där får han träna en del 
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.
Med Sixten: Valpkurs
Med Bino: Valpkurs och Vardagslydnad
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
Nja jag har tagit mer privat kurser fast vi var 4 st som gick ihop oss och det var vardagslydnad+spår 9 gånger gick jätte bra och tycker man fick bra hjälp vi behövde inte mycket man iaf man får mer hjälp samt att hon hann med att se på en o en :)
Enja ska jag försöka kolla efter vardagslydnaskurs unghund och rallylydnad det tror jag är roligt för oss.
Jag ska ju få hem min hund idag och vi ska gå på valpkurs i slutet av februari 
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
Ja, har gått valpkurs med Hugo, samt varit med lite till & från på min fasters kurser.

verkligene intressant att läsa vad ni har gått för kurser och få lära känna er medlemmar lite bättre =)
Härliga hälsningar// Felicia
http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

Just ja, glömde nämna att jag även tagit en timmes privatlektion med Velvet då jag hade en del problem med bland annat inkallningen, mm vilket snabbt visade sig bero på att jag hade för dålig tajming, så det har jag fått träna en hel del på.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
jag kan ju också lägga till problemhundsutredningen med Dobby, men det blev mest prat, inte så mycket träning
men det är ändå den dyraste "kurs" jag gått
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.