Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: allmänt
Läst 6462 ggr
[Yezz-an]
0

Vilka skyldigheter har jag?

Jag har två tikar som löper två gånger om året. Jag bor i tätbebyggt område. Här finns massor av hundar, både hanar och tikar.

Jag undrar kort och gott vad jag har för skyldigheter gentemot andra hanhundar när mina tikar löper?

Karmatarerskanise
0

Att hålla dina hundar kopplade, och att berätta för ägarna till hanhundar som ni möter att tikarna löper. OCh självklart inte låta dina tikar leka med hanhundar.

HElt enkelt ha full koll på dina hundar.

[Forest]
0

Jag tycker man ska ha sin löptik kopplad. Jag brukar tala om närmaste hanhunds ägare (grannar) att vi har löptik, varnar lite mer vid höglöp för att dom ska ha extra koll på sina hanar lätt att de hittar smitvägar ja man vet ju aldrig. Men jag har löptik kopplad dom lös i trädgården men jag är ute med dom. Vi stannar inte o pratar med många så därför behöver jag inte varna på så vis, har väl hänt nån gång men den hanen är så väluppfostrad o bryr sig inte om löp iaf inte så vi ser det

Mymlan
0

Jaja, hålla tiken kopplad men ÄVEN hanhunds ägare skall hålla sin hund kopplad..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Karmatarerskanise
0

#3 Visst bör även handhundsägare hålla sina hundar, men om det nu är du som har löptikar så är det ditt ansvar att hålla koll på dina hundar. Man kan aldrig räkna med att andra gör som de ska.

Vosjes
0

Vi håller självklart våra tikar kopplade under löp, extra kopplade så de inte ens får en chans att rymma iväg och hitta lite dopp i grytan och sen säger vi till grannen att de löper då grannen har en hanhund.

Grannens hane lider redan av att våra tikar löper, varesig de luktar på varandra eller ej så vet han att det finns en löptik här så det spelar ingen roll om vi skull gå gångvägar eller ej. Tungan ute

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Vosjes
0

omvägar*

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

[Yezz-an]
0

Förutom att jag självklart ska hålla mina tikar kopplade och att man artigt säger "hon löper" om någon blir närgången….

Ska jag undvika rasta mina hundar för att inte "reta upp" områdets hanar?

I mitt området finns trottoarer och gränder där det inte går att undvika hundmöten.

Ska jag gå ut på gatan för att inte möta någon förbipasserande hane på trottoaren?

Ska jag gå till andra änden av hyreshuset för att ta den gränden istället om jag har ett möte i den gränd som jag först valde?

Karmatarerskanise
0

#7 Självklart ska du rasta dina hundar.

Men om det blir hundmöten hade jag valt en annan väg. Det är så klart inget tvång, men hundmöten kan bli väldigt jobbiga vid löp, så man får ju göra det som är bäst för djuren.

[Yezz-an]
0

Borde man förbjuda tikar i mitt bostadsområde eftersom det är oundvikligt med hundmöten?

Även om man har en ruggigt aggressiv hund så kan man ändå inte undvika andra hundar här. Däremot kan man stå still med sin egen hund och ha sin kropp som sköld, då kan den aggressiva hundens förare i lugn och ro hantera sin hund förbi i gränden. (Oftast är det mindre stressande för en aggressiv hund att få gå förbi, än att någon annan hund fortsätter rakt fram mot den).

Om jag gör likadant med en löptik, så innebär det att hanhunden ändå passerar på nära håll. Hur ska man lösa det då?

Karmatarerskanise
0

Som sagt, man får göra det som är bäst i situationen. Ta sitt ansvar bara, svårare än så är det inte.

[Yezz-an]
0

OM jag skulle välja att backa ur gränden för att stå runt husknuten och vänta till mötet passerat, så känner ju ändå hanen lukten av min tik.

Och om jag skulle ha gått i gränden tre sekunder före hanhunden och försvunnit runt knuten… bör jag då sätta upp en vimpel eller liknande för att varna hanhundsägare om att det nyligen har passerat en tik och att det luktar mums?

[Forest]
0

7 jag är ute som vanligt vid hela löpet. Men ha extra koppel har jag inte mina hålelr sig bra i sina fasta halsband o läderkoppel :) Jag VÄLJER inte omvägar, varför ska man göra det?  Håll hunden kortare vid hundmöte jag har mina alltid på vänstra sidan då blir jag den som är närmast den mötande personen/hunden mm

Karmatarerskanise
0

#11 Haha ja, sätt upp en vimpel

[Yezz-an]
0

En sista fråga….

MINA tikar har inga problem vid löp. VARFÖR ska JAG ta en omväg??

Borde det inte vara upp till hanhundens ägare att ta långa omvägar om dom nu vet med sig att deras hanhundar "blir jobbiga" och ledsna när dom "inte får komma till"?

Karmatarerskanise
0

#14 Ta inte en omväg då, gör vad DU känner är bäst. Jag skrev vad JAG tycker, vad jag hade gjort.
Kan jag ta en annan väg så gör jag det eftersom jag tycker det är snällt mot hanhunden som kanske blir alldeles till sig.

Skillnaden mellan dig och de flesta hanhundägare är ju att du vet att dina tikar löper, det gör inte dom.

Ta du ansvar för dina hundar, och så får man hoppas att andra tar ansvar för sina hundar.

[Forest]
0

14, Ne, jag tar inte omvägar heller vid löp. Jag antar att hanhundägaren har full pejl på sin hane har mött bra hanhundar. Endast ungtuppar som vart lösa en slinga man går o deras (3 olika ägare med 3 olika hanhundar) trode de hade lärt sina hundar stanna, men de drog ju så fort de fick nys om tik i närheten då behövs inte löptik änds. Sen visst många hanhundar lider mycket vid löp, men man kan tydligen träna bort mycket oxå. Kanske något de får tänka på för deras lidandes skull med.

[Yezz-an]
0

Yepp, jag gör som jag vill. Det blir bäst så Tungan ute

Jag kan ju omöjligt förutse vilka hanar som är okastrerade och har ett jobbigt beteende vid möte med tikar.

Jag tycker att de hundägare som vet att dom har jobbiga hanar ska gå omvägen, för det är ju inte snällt att dom utsätter mina tikar för dregglande blickar och långa nosar (om man nu ska gå på snällhetsfaktorn). Mina hundar är ju bara normala hundar. Det är deras hanar som har det jobbiga beteendet. Vilka ska jag undvika? Vilka kan jag passera? Problemet är ju faktiskt inte mitt, det är ju hanhundens ägare.

Självklart i alla lägen, oavsett om jag har löpande eller icke löpande tik, oavsett om jag har kastrerad eller okastrerad hane… så möter jag den andre hundägaren med blicken för att se vad den vill att jag ska göra. Ser någon det minsta osäker ut så stannar jag upp. Sen får den andre göra det som den känner är bäst i situationen.

På samma sätt blir jag bemött när jag tränar en osäker hund. Mina mötande stannar upp när dom ser min panik i ögonen. De få fall som mötande inte stannat när jag önskat så ropar jag "Kan du va snäll och stanna till så att jag kan passera först?"

Hittills har det aldrig varit några problem Glad

[Forest]
0

17 När man skaffar hund av något kön vet man ofta lite vad man kan få problem med, exp tikar sura vid löp inte mina men inte ovanligt. Hanar deppiga lider vid löp, itne alla men inte ovanligt.

ingann
0

Din skyldighet är att hålla din hund kopplad oavsett om det är tik eller hane.

Beträffande din fråga i #14 så tyckte jag den var lite löjlig faktiskt…  Du vill inte vika undan för hanar när din tik löper utan tycker att hanhundens ägare ska göra det??? Menar du att hanhundsägarna ska ringa runt till alla tikar och fråga om de löper inför varje promenad då? Eller sätter du på dig ett stort plakat med texten LÖPTIK? Du är den enda som vet när din tik löper och då tycker jag faktiskt att det är din skyldighet att upplysa hanarnas ägare om det när ni kommer i närheten…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

AnneN
0

Enda skillnad jag gör då min tik löper är att jag har henne kopplad 100% av tiden vi är ute oavsett om det är andra i närheten eller inte + att jag säger till mötande hanhundsägare som jag ser har hunden lös eller inte har riktigt koll på hunden att hon löper = de får INTE hälsa.

Men jag tar aldrig några omvägar eller går andra rundor eller annat.

Då jag tidigare hade en granne med tiktokig hane som dessutom alltid var extra kär i Velvet oavsett löp eller ej så meddelade jag alltid den grannen så fort Velvet börjat löpa och sa även till när hon slutade löpa för då visste de att de inte kunde ha sin hund okopplad alls ute under den tiden (för då rymde han till oss).

Jag anser att det är mitt ansvar att hålla koll på min hund och andra hundägares ansvar att hålla koll på deras hundar. Kan en hane inte möta en löptik på gatan utan att få stora problem så kanske ägaren bör se till att på något sätt åtgärda eller lindra problemet för sin hund.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Yezz-an]
0

#20  "Jag anser att det är mitt ansvar att hålla koll på min hund och andra hundägares ansvar att hålla koll på deras hundar"

Exakt!! Jag är så trött på att höra att jag med min tik ska ta värsta långa omvägarna när någon annan har en hane som mår dåligt av löptikar.

Min vän hade en hane som var kanonjobbig på flera mils avstånd typ. Hon tyckte att jag i stort sett inte skulle få finnas i kommunen alls då mina tikar löpte. För hennes skull gick jag verkligen stora omvägar. När hon till slut insåg att det inte hjälper henne att jag undviker hennes gård, gata, och en bra bit omkring… då förstod hon att det inte är mina löptikar som är problemet utan det är hennes hund som har ett problem. Han blev kastrerad och hon kan nu slappna av.

[Yezz-an]
0

När jag är ute och rastar mina hundar så tänker jag mer på 'idag tränar vi det här' eller 'se en sån rolig stenbumling, runt den kan vi busa lite'.

Jag går inte runt och tänker LÖPTIK LÖPTIK… Därför är jag inte heller uppmärksam på 'vad hänger under buken på den där framme? en snopp eller?'

Jag går dit jag är på väg. Upptäcker jag vid ett möte 'attans vad glad han var i mina tikar' då minns jag just den hunden till nästa gång. Men å andra sidan så minns den ägaren mina hundar också. Skulle jag vid ett annat tillfälle stöta på samma hund så vet vi ju båda att vi för lösa det på ett annat sätt.

Men att det är JAG som ständigt ska springa över till andra sidan trottoaren känns ju sjukt korkat.

[Yezz-an]
0

Är det MIN skyldighet att ringa runt och kolla upp vilka hanhundar som har problem med löptikar?

Jag går rakt fram dit jag är på väg. Har ägaren en jobbig hane så lär han nog upptäcka att 'den kärringen vill jag aldrig möta igen, för hennes hundar luktar tik'. Då kommer han antagligen välja annan väg.

De senaste 6 åren så har jag faktiskt inte mött en enda hane som i förbifarten flugit fram till mina tikar och juckat på, bara för att jag passerat med nån som löper. Det värsta jag har mött är någon hane som vridit lääänge på huvudet efter oss och flåsat.

Just dom hanarna (2 st) väntar jag alltid in i vid trånga passager, för att deras ägare lugnt ska kunna välja sin väg först. Men att JAG ska gå omvägar…. nej, glöm det!!

hundegare111
0

När mintik löper så går jag de vanliga rundorna som innan, ibland t.o.m någon extra långrunda (men det får hon annars som vanligt ändå). Jag har henne ALLTID kopplad under löpet, under inga omständigheter. Koppel på alltid.

Det ENDA jag faktiskt gör för att underlätta något, är att jag INTE tar in henne i rasthagen under den tiden hon löper. Ca 1 vecka innan löp o veckorna under samt veckan efter, så struntar jag faktiskt i att gå ner till hundhagen o går istället någon annanstans.

Hundhagen är så "inramat" att jag själv tycker att det skulle vara lite elakt mot dem som har hanhundar som är jobbiga vid löp, att jag faktiskt skiter i att gå dit just under den tiden, för att deras hanar ska kunna få springa fritt i inhägnat område utan att bli helt galna där inne.

Så hundhagen går vi inte till, under löp =)

[Yezz-an]
0

Just det, rasthagen undviker jag också.

Och så hälsar jag inte på hemma hos kompisar med okastrerade hanar (utom en som tycker det går bra, om jag kommer ihåg att dela av med kompostgallret).

Och jag går inte på hundcafé.

Och jag kollar alltid med andra kursdeltagare om det går bra om jag är med. Ibland gör det inget. Ibland så är det någon som vet med sig att hanen är lite för glad i löptikar. Men då har vi ställt oss så långt ifrån varann som det går, med vindriktningen bort från hanhunden.

ingann
0

#23 Jag anser att du har en större skyldighet att vika av med en löptik än vad en hanhundsägare är JA.

Du skrev i #14 att det väl borde vara hanhundeägarens sak att gå omvägar om de har en jobbig hane… Hur i hela friden ska de veta att DIN hund är en tik som dessutom löper?????? Det är det väl ändå bara DU som vet?!?!?

Rent generellt tycker jag inte att någon ska behöva vika undan men med ditt resonemang i #14 så anser jag att du har största skyldigheten… tar du inte ansvaret för att ens upplysa om löp vid ett nära möte med en hanhund så har du ingen rätt att bli grinig om det skulle hända något heller… vissa hundar lyckas få till det på en nanosekund Flört

Beträffande hundrastgårdar så har många gårdar regler som säjer att agressiva hundar och löptikar inte får vistas i hagen om andra hundar finns där…  Hundcaféer tillåter inte heller agressiva eller löpande hundar..

/Ingalill

[Yezz-an]
0

Seriöst nu… Vad skulle kunna hända om jag promenerar rakt fram med en löpande tik på min vänstra sida och jag får möte på min högra sida?

Det är MYCKET möjligt att jag pga oerfarenhet inte begriper vad som kan hända. Men jag är absolut inte omöjlig med att ändra uppfattning. Jag behöver bara förstå först.

Sen vad det gäller löptikar i rastgård så tycker jag personligen inte att mina tikar behöver springa i en rastgård överhuvudtaget när dom löper. Oavsett om det är tvärtomt på andra hundar eller inte. Det är av den enkla anledningen att det finns ägare som vill träna sina hundar. Och det finns extremt jobbiga hanhundar som absolut inte kan koncentrera sig om det luktar löp. Någon sorts fristad tycker jag att jag kan bjussa på åt dessa stackars hanar som inte kommer ifrån löptikar på de allmänna trottoarerna. Jag kan träna mina tikar på alla andra ställen under löpperioden, behöver inte förpesta en rastgård då.

Lenas-bus
0

Själv anser jag att det är upp till var och en hanhunds ägare eller tik spelar ingen roll,bägge ska ta sitt ansvar över sina hundar.

Jag har inga problem med mina hanar eftersom jag tränat dom vid löptiks tider och dom sköter sig perfekt,värre är det med lössläppta löptikar som söker sig till dem men eftersom mina lyder så har jag inget problem att sätta dem och i så fall och ta tag i den tiken innan den hinner fram till mina…..

ingann
0

#27 Går du mellan hundarna så kan ju självklart inget hända men du kan aldrig vara säker på att du får mötet på rätt sida..

Jag möter de mest konstiga hundägare ibland när jag är ute så jag räknar aldrig med något…  Som tur är så blir min kille bara kär i stora flickor och kastrater så jag har inte några direkta problem Flört Däremot känner jag en med en väldigt liten tik som är så in i norden snabb på att slinka runt människor och bjuda ut sig till varenda hane hon ser när hon löper…  Informerar inte ägaren hanhundsägaren då så är det stor risk att en parning äger rum..  Även om såna tikar inte är så vanliga så finns dem..

Man kan ju aldrig förutspå hur en hund reagerar på något så det gäller att alla har koll på sin egen hund…  Har man en tik som bjuder ut sig hej vilt så har man skyldighet att kontrollera det genom att hålla fast, vika undan eller informera hanägaren vid tätt möte. Har man en hane som är en painintheass vid löptikar så har man skyldighet att hålla fast och eller vika undan vid mötena…

Sunt förnuft är det enda som egentligen behös för alla:)

/Ingalill

Karmatarerskanise
0

Problemet är just det att man ALDRIG ska lita på de hundägare man möter ute.

Jag kan hålla min hund på vänster sida vid ett hundmöte, men om andra hundägaren inte håller in sin hund kommer den ju lätt över på min hunds sida.

Därför skulle jag vara extra försiktig om jag hade en löptik. Det ser jag som mitt ansvar och det gör jag gladeligen utan att beklaga mig på att den med han hunden borde gå en omväg.

Lenas-bus
0

29,Precis och jag lovar dig att jag skrämt tikar pgr av det,för jag låter ingen sådan komma i närheten av mina så länge dom löper,sen får dom kalla mig elak bäst dom vill det struntar jag fullkomligt i,men 2 st har faktiskt tackat mig också och beraättat att deras har slutat jaga hanar i stort sett pgr av detFlört

[Driva]
0

*Redigerat av Twinkime*

Jag har alltid min tik kopplad när hon löper. DOCK blir jag i mig galen på hundägare som inte kan hålla sina hundar kopplade, för jag är med väldigt ofta att hundar springfer fram till min kopplade hund och då försöker jag ändå gå undan när jag möter en hund.

Lenas-bus
0

Men varför ska man behöva gå omvägar om hundarna är kopplade?,det gäller väl att ha pli på hunden helt enkelt….sen går man ju bara vidare,en hanhund blir ju inte hjälpt av att gå undan,dom har ju känt lukten för länge sedan ändå…

Karmatarerskanise
0

#32 Ja, man kan bli galen för mindre!

[Yezz-an]
0

Jaa!! Exakt!! Gud vad enkelt du sa det  Tungan ute

Men det är ju precis så jag menar…. Att alla har vi ju våra hundar kopplade, med rätt längd på kopplet, hunden placerad på rätt sida kroppen, och man går ju vidare dit man ska. Det är ju knappast så att man ställer sig och har kafferast precis i höjd med en hanhund om man har en löptik.

Löptik luktar det oavsett om jag byter trottoar eller gömmer mig runt husknuten.

Karmatarerskanise
0

"Men det är ju precis så jag menar…. Att alla har vi ju våra hundar kopplade, med rätt längd på kopplet, hunden placerad på rätt sida kroppen, och man går ju vidare dit man ska."

Det är ju där du har fel. ALLA har ju inte sin hund vid sin sida!!!

[Yezz-an]
0

Självklart har inte alla hunden på sin vänstra sida. Men det spelar inte mig någon roll vilken sida dom väljer. Oavsett om det är höger eller vänster sida dom har sin hund på, så ser jag alltid till att MIN kropp hamnar mellan deras hund och mina hundar.

Självklart vore idealet om dom mötande också såg till att deras kropp hamnar som en mur mellan hundarna.

Men, men…. alla gör inte så. Men så länge jag har min kropp som sköld så är det inga problem för mig. Problemet blir för den mötande hundägaren om den låter sin hund gå med flexikoppel 120 meter framför. Men det är inget som JAG tänker ta ansvar över. För om jag möter någon sådan så tar jag för givet att den hunden är stabil i psyket och fixar ett möte. Gör den inte det så får väl den hundägaren i så fall hala in sin hund eller byta trottoar.

Karmatarerskanise
0

#37 Så om personen fortsätter ha sin hund 20 meter framför sig, och hunden kommer fram till er, ägaren skiter i vilket, så går du kvar, bara för principen? För att DU inte ska behöva göra det?

AnneN
0

#38 i ett sådant fall hade jag hojtat till den andra hundens ägare att de inte ska släppa fram sin hund till min i god tid innan hunden når fram. Om de inte lyssnar på det så beror det en del på hur omgivningen ser ut om jag går lite åt sidan eller inte, tex är jag i parken så kan jag gå åt sidan så deras hund inte når fram, men är jag mitt inne bland husen i lägenhetsområde så kan det ibland inte finnas så många andra vägar att gå än rakt fram och då ser jag istället till att hanhunden inte kan komma åt min löptik om det så innebär att jag själv måste ta tag i hanens halsband och hålla bort han.

_**/Mvh Anne

[Yezz-an]
0

Lösa hundar och hundar i flertal meter flexi är för mig lika mycket lösa (nästan). Alla lösa hundars ägare (även flexi då) blir varnade med "LÖPTIK HÄR!!" Sen väljer hundägaren själv att hantera situationen.

Dom som vet med sig att deras hane inte är kastrerad (vilket man bör veta om sin egen hund), brukar då bli ganska stressade. Då stannar jag till så hundägaren får ordning på sin hund. Och samtidigt skyddar mina tikar, eller om jag har möjligheten så greppar tag i hanens halsband. Men jag viker fortfarande inte av och går värsta omvägen.

Jag har gått som marken var av minor, för att jag skulle vara snäll mot alla brunstiga hanar och hålla mig undan med mina löptikar. Jag tänker inte leva ett sånt liv igen. Jag har samma rätt till gångbanan som andra hundägare har.

Lenas-bus
0

Att passera en hund i trånga gränder innebär att man kan få möta folk som inte har sin hund fotgående bredvid sig i kort koppel,men i ett sånt läge är det ju ännu lättare att ställa sig emellan och göra sig förstådd med den andra ägaren eftersom det är så nära.

Att passera bara för principens skull är ett otyg och rena dumheter i mina ögon,och så gör man inte oavsett vad man än har för hund…..jag trodde vi pratade om ett vanligt hundmöte med löptik?vilket innebär att man inte kanske kan mötas på en trottoar som är lite smal,och i så fall har jag inga problem att ta en tur ut på vägen även om mina hanar nu lyder.

[Yezz-an]
0

"jag trodde vi pratade om ett vanligt hundmöte med löptik?"

Det är just detta jag menar… att jag inte förstår.

Eller snarare menar att jag är så less på.

Jag begriper inte varför en del anser att det är MITT ansvar att ta långa omvägar bara för att jag har löptik? Går jag på en trottoar med mina hundar så är det väl inte JAG som ska gå zickzack över vägen till andra sidan bara för att det kanske är en hane jag möter. Vad ger jag för signaler till mina hundar då? Om jag varje gång jag ser en hund stressar över till andra sidan gatan, eller springer runt huset åt andra hållet…. så kommer ju mina hundar bli stressade och tro att 'hundmöten måste vara farliga för matte får panik varje gång'

Går jag på en trottoar, så går jag på den trottoaren. Jag kan inte börja vandra omkring på gatan för då blir vi påkörda. Jag bor inte på en grusväg i urskogen. Går jag mellan husen, så går jag mellan husen. Självklart går jag inte envist kvar på just den stigen i skogen om jag möter hund, för i skogen kan jag gå vid sidan av stigen utan att bli påkörd. På gräsmattorna behöver jag inte gå rakt mot någon med hund, för där finns också utrymme att ta ut svängen lite.

Men att JAG ska undvika alla hanhundar med mina löptikar för att det annars är "djurplågeri" (som en skribent här på forumet uttryckte det), är ju bara för mycket.

Trottoarer vid trafikerade vägar är trottoarer. Gränder är gränder. Skog och gräsmattor är nåt annat.

Lenas-bus
0

2,Förstod att du menade så,men tydligen inte allaFlört.

För det är ju så att går man på en trottoar och man får möte med en annan hund så sätter man ju sin egen hund säkerhet först,men för den sakens skull ska man inte behöva gå undan bara för att det är en löptik,man viker ju i så fall av för att man av någon anledning ser att detta kommer inte att funka,för det gäller ju att ha pli på sin hund i alla lägenFlört

[Forest]
0

43, helt rätt det gäller att sätta sin hund i säkerhet även utan det behöver vara löptik man har. Flört Tycker du gav bra svar som min linje att tänka sunt är ett måste året runt 24-7 alltid Glad

[Yezz-an]
0

#43, #44

*nickar instämmande*  Flört

ingann
0

#42 Men skärp dig lite va! Ska du kommentera mig och mina inlägg så får du för 17 hålla dig till fakta och inte fabulera vilt!!!

Var i ******* har jag skrivit att du ska undvika hanhundar med dina löptikar och påstått att det annars skulle vara djurplågeri??? Nu är du väldigt farligt nära ärekränkning måste jag säja!

Vad jag skrivit är att AKTIVT söka närhet till hane för att testa om en tik löper är i mina ögon snudd på djurplågeri!

*kommentar redigerad av sajtvärd*

/Ingalill

AnneN
0

Håll god ton i denna tråd nu tack, personliga  bråk får ni sköta privat inte öppet på sajten!

Här diskuterar vi sakfrågor inget annat!

/Anne, Sajtvärd!

_**/Mvh Anne

[Yezz-an]
0

Känner inte behovet av att tillägga så mycket mer i denna diskussion Flört

Karmatarerskanise
0

Huvudsaken är att vi alla gör det som är bäst för våra djur.

Lenas-bus
0

Lite OT men…Var det inte sakfrågor vi skulle hålla oss till??

I övrigt kan jag tillägga att jag mötte 2 tervtjejer  i morse kl 06.00 som löpte,ägarinnan hade bra svårt att hålla dem i kopplet trots att jag gick över på andra sidan på en smal gata så gormade dom hej vilt och hon hojtade att dom löpte,jaha sade jag då får du väl ha lite grundlydnad på dem så dom kan gå ordentligt trots det,när hon väl fick tyst på sina så satte jag mina hanar vid sidan av mig,och då säger människan ja det är ju lätt när man har kastrerat sina hanarFörvånad,jag föll i tokskrattSkrattande och upplyste henne om att ingen av dem är kastrerad,gissa om hon hade hakan i knävecken när jag gick vidareSkrattande

ingann
0

*redigerat av sajtvärd*

Lena: Ja, vissa tror att det bara är hanar som har problem runt löptikar.. Det finns nästan lika många tikar som är lika jobbiga och tom värre under löp.

/Ingalill

Lenas-bus
0

51,Precis Ingann men av någon anledning är det lättare att skylla på hanen vid löpFlört

Karmatarerskanise
0

ingann; den slutledningen har jag också kommit fram till.

[Forest]
0

50 hahah :)  Ja du det är många tikar som gapar efter tjusiga pojkar Glad O dina killar är så är så gentlemän så jag förstår att flickorna trillar dit Flört

Lenas-bus
0

51,Ursäkten är godtagen Ingann,inge kul när folk inte vågar mötas i en diskussionRynkar på näsan

54, TackGladJa men som sagt för att få dem så krävs det en hel del jobb,det hade tydligen denna ägarinna inte förstått med tanke på hur hennes tikar höll påSkrattande