Sjuk hunds beteénde?
Hur beter sig din hund då den har ont någon stans eller är sjuk?
Vet att vissa hundar blir aggressiva, andra bara hängiga, vissa gnälliga osv osv.
Om din hund varit sjuk, hur märkte du det då?
Max börjar först vanka av och an, sen blir han hängig. När han var riktigt sjuk för några år sedan låg han och skakade hemskt mycket.
Jobbigt att många djur inte visar att dom har ont fören det gått riktigt långt. Synd dom inte kan prata :)
Har alla haft sån tur och haft helt friska hundar? 
Aramis blev sjuk för ungefär ett år sedan, det märktes verkligen snabbt och tydligt på honom. Han som annars är så pigg och verkligen ser glad ut blev hängig, såg olycklig ut och var allmänt nere.
Ja det skulle jag vilja påstå att jag har,det beror ju på vad dom har för sjukdom…är den synlig så vet man ju det och är beredd på att reaktion kan komma,svårare dock när man det är invärtes och man inte ser något utåt,för man kan ju aldrig säga varför en hund reagerar förrän man fått det utrett ordentligt.
På Spike syns ingen skillnad trots sina 13 år och sin artros i armbåge,han beter sig som vanligt,men som sagt man är ju beredd på att han kan reagera om han har riktigt ont.

Enda Velvet har vart sjuk är magsjuka och någon liten förkylning och då förutom de självklara symtomen så har hon blivit slö och mest sovit.
Har haft många hundar i mitt liv och därmed även många olika sjukdomar och alla har väl reagerat ganska olika beroende på individ och sjukdom, men gemensamt för alla har varit att de blivit slöare än vanligt.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Alfons är en ren skär skáderspelare. han "lásas" som han inte är sjuk och vill helst inte visa det. Det ända som han har varit sjuk är med förkylning och magsjuka. men man márker knappt nágon symtom pá honom.
Härliga hälsningar// Felicia
http://twinkimesstars.weebly.com/index.html
6,Som Spike då med andra ord

Hunden blir väldigt allmänt påverkad. Hängig, vill inte äta och sover mest hela tiden. Dom kan bli dåliga i magen och kräkas. Gnälliga, vissa blir aggresiva och otroligt känsliga. Andra hundar skriker bara man petar till dom. Febern går upp.
Allt som avviker från hundens normala sätt att vara tycker jag man bör kolla. Alla hundar visar inte klara tecken på att dom mår dåligt heller utan bara små tecken.
Min är så liten har inte hunnit bli sjuk ännu, tack och lov. Men hon skadade en tå, då hoppade hon på tre ben och använde inte den foten det minsta, hon blev också otroligt ynklig och ville bli buren och så.

De flesta hundar jag haft har varit friska överlag, lite feber å så men inget allvarligt, vis symptomen har de varit hängiga, har det varit något annat som gjort ont.. Har dom varit avståndstagande och reserverade.
Haft 2st som gått vidare i förtid.
Pyreené som fick oxhjärta visade det sig vid obduktion, han flämtade och vägrade att sova, kunde inte ligga, knappt så att han orkade röra sig. fick gå vidare vid konstaterandet
Berner Sennen som gick runt å la huvudet på stolar, ville inte heller lägga sig? Så jag befarade samma sak som med den innan. Körde in honom till veterinären som inget hittade först låg där två dagar sen körde dom över honom till bagarmossen, som efter en dag ringde och sa att dom konstaterat cancer, så även han fick gå vidare
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
Min hund har aldrig varit sjuk på något sett än på dom här tre åren iallafall! "Peppar Peppar"
Men när han har haft lite ont eller kräkts länge så har han varit väldigt mammig mot mig. Han vill behandlas som en bebis då. Vill vara hos mig dygnet runt :)