Ta hit eller skänka?

Jag tror mer på hjälp till självhjälp = skänka till seriösa organisationer och hjälpa de hemlösa som redan finns i landet innan man tar in fler.
Men jag kan samtidigt förstå de som tar in hemlösa från andra länder om de fastnat för just den individen.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Bäst för vem? :)
För mig personligen och för de fyra hundar jag tagit hem från Portugal och spanien, blev det bäst såhär :)
Bäst för djuren och de som hjälper djuren.
Skänka
Jag har som sagt tagit hit 4 stycken, men det var inte för att hjälpa stackars djur, utan av egoistiska skäl. Jag ville ha hund, och fastnade för just de här. Jag tror inte att jag förändrar livet för de hundar som är kvar där borta, men det var heller inte min avsikt.
När man skänker pengar är det som att skänka till vilka organisationer som helst, man vet väl egentligen inte hur stor del av pengarna som hamnar där man vill att det ska hamna, och vilken nytta de egentligen gör. Det beror väl på syftet man har åxå.
Skänka tycker jag är bäst,då hjälper man dem på plats,men jag har inget emot dom som tar hit hund från utlandet, för stämmer det och man verkligen vill ha en hund så har det för mig ingen betydelse var den kommer ifrån så länge det är seriösa organisationer osv…
Skänka, jag har gett pengar till vissa katthem o kan tänka mig skänka även till hundhem. Men vad jag vill få fram med är kanske att dom går in lite för att lära ut lite mer om hundar. Hur man fostrar en hund o hur man sköter om dom, gärna ge gratis kastrering o mina pengar hade gärna gått till just sånt. På det viset kommer hundhemen slippa ta hand om massor med hundar varje år. Självklart är det om flera år men iaf en bra början hade det varit.
Sen tycker jag det finns oändligt många hundar som letar efter nya trygga hem här redan. Även bra djurhem där man kan göra en insats o ta en sån hund o sen på det viset hjälper man en annan hund att få dennes plats :)
Själv är jag mer för att skänka pengar, men man undrar ju alltid hur mkt av det som kommer fram till rätt ändamål.
Bäst hade ju varit att åka till ett annat land och hjälpa till som bl.a twinkime gör :) Då vet man att man gör nytta.
Jag undviker att titta på sidor som hjälper hundar utomlands att komma hit, för jag vill inte fastna för en sådan hund. Känner att jag hellre hjälper till med de problem vi har i Sverige, det känns mest aktuellt.
Men det var inte lätt att inte ta med sig alla hundar man träffade i Thailand, det vill jag lova.