Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etiketthundmat
Läst 3064 ggr
Gonee
0

Kissar inte lika ofta

Hej, Sen vi började med färskfodret Nordic för ca 2 månader sen så gör inte Alexa sina behov lika mycket. Jag kan förstå att hon inte bajsar 3 ggr om dagen.. Men hon kissar inte ofta heller.. Vi går ut med hundarna  ungefär var 6 timme och oavsätt om vi är ute 5 min eller 1 timme så kissar hon endast morgon och kväll.. Förut kissade hon varje gång vi va ute.. Är dte normlat? Hon dricker inte lika mycket vatten som hon gjorde när vi körde med torrfodret..

Lenas-bus
0

Kan bero på att hon får i sig en annan slags vätska med färskfodret,och den vätskan tas i så fall upp bättre av kroppen.

Men är du orolig så ta en koll med vett så det inte är något urinvägsinfektion eller så…

[Forest]
0

Så vart våran vuxna tik med hon kissar mindre, men så dricker dom mindre vatten. Nu har Chanel ätit färskis ett o nu kissar hon var 4e tim, kanske beror på att kroppen ställts in?

Men som 1 säger är du orolig hör med din vetrinär :)

Karmatarerskanise
0

Mindre drickande och nytt foder ändrar ju så klart på avföring och kisseri.

Men jag tycker att två gånger låter lite jämfört med andra hundar jag känner, så jag hade nog för säkerhet skull kollat upp det :) Bättre att vara säker känner jag.

Lenas-bus
0

TS…Hur har det gått?