Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 3026 ggr
Vosjes
0

Berättelse 2011-29-01

Igår kväll efter tolv tiden när vi var ute på promenad hade jag vantar på mig för det var rätt kyligt efter halva promenaden började vanten korva sig så när jag helt enkelt ska fixa den lite drar hunden till och kopplet flyger ur handen på mig men precis när jag ska plocka upp kopplet så stannar en hare upp mitt på gångvägen och stirrar…

Min hund är ju en hund så självklart springer hon ju efter haren när den börjar springa iväg över precis innan jag hinner fåtag på kopplet.

Jag blir så chockerad att jag bara står där och gapar men precis innan hon hinner över vägen får jag ur mig ett ynkligt rop och hon vänder på en fem krona tillbaka till matte.

Jag kunde ju inte bli arg på henne att hon sprang efter haren då hon kom tillbaka såfort jag ropade men en sak som är säker är att min och sambons inkallnings träning har börjat att löna sig!

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Lenas-bus
0

Vad skönt att det visar sig på det viset även om det blev chockartatSkrattande.

Jag vet inte hur många ggr Snodden stannat upp och morrat till,skäller gör han om det är på längre håll och mycket riktigt tittar det upp en hare bara någon meter ifrån oss,men han har aldrig följt efter den utan varnar baraFlört,Spike hade jag problem med förr och är man inte med kan han sprinag efter ett litet stycke,men jag har lärt in HEJ DÅ!!!,då kommer han i full rulle för han vet att jag går ifrån han annarsFlört

Vosjes
0

Haha. Jo jag blev bara helt paff då det kom som en chock för mig och mitt i natten när man är super trött också.

Hon skadar ju inte andra djur som tur är utan hon tycker bara att det är roligt att springa efter/ikapp men gud vilken lättnad det blev när hon kom tillbaka, då fick jag den där lilla goda känslan i magen att hon lyssnar och lyder Oskyldig

Jag har försökt lära min Samojed "hej då" i drygt 7 år nu men ja haha det fungerar inte riktigt vi får hoppas att det fungerar bättre på denna hund. Flört

[rightPAW]
0

Diezel är kass på inkallning, men roopar jag Hej då! då kommer han som en oljad blixt!

Tur att hon lyssnade, och härligt att träningen går bra :)

Vosjes
0

Skrattande

[Forest]
0

Vad dukigt av henne o vända om o komma tillbaka. Och det där med vantarna känner jag igen har detta år köpt bra skidhanskar eftersom jag va så trött på knölade vantar.

3 haha så kör grannen hejdå funkar bra på honom med Cool Tycker det är ganska roligt o höra -jaha hej då ses vi sen!  vips kommer han som en oljad blixt.