Övning med trimmer
Vi har nu övar Shanti några ggr med att ha en trimmer på vid ryggen på henne, hon har inte reagerat alls på ljudet. Så hoppas nu att hon är snäll på Fredag när det är dags för trimmet. Tack LocaLoca för tipset!
Hoppas att allt gár bra med trimningen pá fredag! =)
Härliga hälsningar// Felicia
http://twinkimesstars.weebly.com/index.html
Tack!
Hoppas det går bra. Jag träna med detta med trimmer då genom leka att man klippte lite här o där, en svår pungt Enja hade var hals/nos samt under öronen. Inte så att hon fick panik men ändå reagera hon mer på detta, så vi träna o vips så sköter hon sig galant även jag kan nu mera underhålla nos,tassar,svans,rumpa,mage utan att det tar slut på både henne o mig
Så träna på det är jätte bra då är det inget otäckt med trimmer, håll gärna trimmen mot henne så hon känner vibrationerna. Jag höll (vanlig hårtrimmer) upponer mot henne o lekte att man klippte henne 
#3 Jag höll den mot hennes rygg och masserade henne samtidigt lugnande. Tack för tipsen!
Jag lägger alltid en hög med Åskars favoritgodisen bit framför honom när trimmern tas fram… Så länge han ser gottishögen så vet han att han får en bit med jämna mellanrum så länge han står fint… Han vill knappt gå ner från bordet när han är färdigklippt ens 
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

du får lägga ut bilder på din pärla när hon är färdigtrimmad så vi får se resultatet :).
#6 Japp, det ska jag. Hon blir nog en helt annan hund.
#5 Kan tänka mig att han inte vill lämna bordet.