Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etiketthunden-och-lagen
Läst 3252 ggr
[Ronon-m]
0

Arg på detta!

Asså jag måste bara skriva av mig lite för jag såg ett program ifrån ett utland, kommer inte ihåg varifrån men det handlade om djurpoliser. Då hittade dom en jätte fin, snäll och helt underbar pitbull hona som ägaren bara lämnat. Och hon kan inte varit mer än 5 år. Men eftersom hon var en olaglig ras så avlivade dom henne. Dom struntade fullständigt i hur hunden var och avlivade den som om den vore skräp. Den hade ingen som helst aggression. Jag började gråta av frustration då jag påmindes om hur orättvist dom här underbara hundarna behandlas! Jag vill få människor att förstå att det inte är mördarhundar! Dom behöver inte ta omvägar bara för att det är en pitbull eller kampliknande ras. Alla dom raserna är avlade till att aldrig visa aggression mot människor då det inte skulle funka när dom användes till kamp. Men som alla hundar finns det vissa aggresiva! Men det finnas alltid hundar som kan vara det. Oavsett ras!

Jag hoppas verkligen att denna rädsla och hat snart försvinner och att "kamphundar" får leva ett värdigt och bra liv! :(

Maja2
0

Ja man hoppas ju verkligen att vi inte tar efter och stämplar vissa raser som olagliga här åxå. Det handlar ju om kunskap! Människor som inte skulle ha hund, skaffar en hund i alla fall, har inte kunskap till att uppfostra den och vips har man en potentiellt farlig hund.

[Ronon-m]
0

Ja, jag hoppas verkligen att alla hundar alltid kommer vara välkommna här!

Fridaaaa
0

Jo men vissa delar hade dem förbjudet pitbull för att dem har haft problem där med hundfajter mm. Och då har dem inte mycket till väl.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lenas-bus
0

Jag såg det jag med och det var från England,visst gör det ont i hjärtatGråter

[Ronon-m]
0

#4 Ja england var det nog ja. Riktigt hemskt! Gråter

twinkime
0

usch ság inte det programet men vet att vissa raser ár Fórbjudna i vissa länder man kan juh hoppas att den lagen inte kommer till Sverige. Tycker det är hemskt när friska hundar avlivas oavsett vilken ras dom är. Tragiskt att veta hur samhállet ár fór vissa hundar.Dom blir dömda pga ras…

Härliga hälsningar// Felicia

http://twinkimesstars.weebly.com/index.html