ont i hjärtat...
Måste verkligen få skriva av mig.. Det gör så ont i hjärtat på mig!
En klasskompis har just nu hand om en jakthund som endast är ett halvår.. Hundens ägare dog för ett par veckor sen. Och nu letar de ett nytt hem till hunden, hittar de inget så tar dem bort honom..
Tycker att det känns så orättvist på alla sätt och vis. Vad jag har förstått så letar de inte efter ett nytt hem heller…Och vill att han SKA hamna hos en jaktintresserad.
Ska inte en hund som endast är ett halvår få fler chanser??
Hon berättade att hunden blir stressad av miljöombyte ( därför vore det bäst att ta bort honom )… Men det är väl inte så konstigt…De blir väl de flesta hundar…
Ställde i alla fall upp på att passa hunden imorrn kväll..
Vad för ras är det? Kanske det finns någon som kan hjälpa honom…för att avliva en helt frisk hund är totalt onödigt.
Varför just jaktintresserad? Man kan ju spåra med :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Tror det är en finsk stövare.. Jag sa till henne att mina släktingar är jaktintresserade och ev söker hund men hon vill tydligen inte att någon tar över honom.. Förstår inte riktigt…
Förstår heller inte egentligen hur man kan skriva ut på facebook "någon som vill passa hund imorrn kväll" … Det är ju minst lika stressande som att byta hem för en såpass ung hund…

Precis.. Finns mycket annat man kan göra för att aktivera en hund som kräver mycket..
Om ni är intresserade av hunden och du dessutom ska passa den så tycker jag att du kan få behålla den.

Jag är absolut intresserad men jag är ju en sån drömmare… Har redan 1hund, 1katt och 2 hästar att "försörja" ..
Ska prata med pojkvännen när han kommer hem…
#6 Låter toppen! Håller tummarna för att ni kan ta den.

Ja, håller också tummarna för mig själv! Han vet ju att jag vill ha en till hund fast en liten ras då den vi har nu inte är så kelig av sig som jag önskar.. Men hellre en hund till nu än att leva med samvetet att det kostade en annan hund livet..
Så det återstår att se..
jag tillhor den som tycker man ska göra det rasen är skapad för om hunden visar jaktinstinkt så ska den få jaga när tiden är mogen. Lika så BC ska valla osv osv Jag tycker dok att det är helt otroligt att välja ta bort en så ung hund, har dom satt ut anonns finns även jakttidningar o sidor där man kan lägga ut hunden säljes.
Håller helt med #9
7 vad gör du om hunden visar stor jacktintresse o du sen aldrig kan ha han lös pga jagar isf själv? Självklart tycker jag man inte ska ta bort denna unghund ni kanske kunnde iaf ta honom för att ge tid till gott hem har hittats.

Detta löste sig. Passade hunden i lördags och kände att det inte skulle funkat om jag skulle haft honom. Bland annat för att han inte skulle gått ihop med Cisco (som aldrig visat sig trött på andra hundar..).
Men jag hade en plan, min kusin som är jaktintresserad kunde ta honom. Men senare fick jag reda på att han skulle tillbaka till uppfödaren, och då var ju allt räddat tyckte jag!
Men ännu bättre att han kom till en ny familj istället med en gång!
Så nu slipper han flängas fram och tillbaka och har äntligen kommit till en familj som har tid, och är friska nog att ta hand om honom!

#12 Vad härligt att höra att det löste sig på bästa sätt för hunden 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#12 Játte skönt att han hittade hem till slut och slapp bli avlivad. Alla förkännar en andra chans i livet.
Härliga hälsningar// Felicia
http://twinkimesstars.weebly.com/index.html