Vad betyder det när en hund.....
Hejsan!
Jag har bara en fundering när det gäller hundar.
Vad betyder det när en hund, slickar en annan hund I halsen? Alltså den ena hunden öppnar munnen och den andra kör in typ hela huvudet och slickar den i halsen, sedan blir det ombytta roller och den andra hunden blir slickad i halsen?
Vad innebär detta?
Min rottistik gör nämligen detta hela tiden med en av sina Valpar som tillfälligt bor hos oss nu, och sedan byter de så att valpen slickar sin mamma i halsen.
Rottistiken gör även detta på sin bästa kompis (som är en hane på ca 2år, kastrerad) och även på sin "sambo", en hanhund på 5år.
Vad betyder detta och varför gör hundar så?
Jag har fått för mig att det skulle vara någon slags "ömhetsbetydelse" men det är ju bara en teori =P
Vad tror ni? =)

Din teori är inte helt fel..
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
Jag tror du har alldeles rätt i vad du tror
Chanel gjorde så när Enja hade tandfällning det var mer o ta hand om då :) Så fort jag ska göra något med Enja måste Chanel vara med för tänk om matte gör henne illa ojoj då måste Chanel vara med
Allt från kloklipp till badning (då kan jag säga Chanel brukar itne visa ett dugg intresse för badning) Men man har full upp med säga åt henne att bara titta behöver inte tränga sig fram för kontrolera allt. Jag tror du har så rätt TS :)
Hehe, kul att höra att man har rätt i sina teorier =D.
Det ser ju ganska gulligt ut, men när de försöker göra detsamma på mig när jag t.ex. öppnar munnen vid gäspning eller skratt eller liknande, ja då är det inte lika gulligt längre =P Hahaha