Alexa och hennes Älskade ben!
Hej alla :)
Alexa min stora tik har ett ben som hon har haft snart 2 år.. De benet har varit väldig stor men idag är den ca 20cm lång.. Hon har aldrig låtit en hund komma nära den. Ingen får ta den ifrån henne.. I början morrade hon även när människor skulle ta den.. Men det har vi avvänt henne ifrån..Okända får helst inte heller röra den. De benet är mer som en gosse nalle för henne. Den ska hon ta så fort någon kommer för att visa upp den. De benet orskar bråk mellan andra hundar och henne när dom är här uppe hos oss.. Vi brukar oftas plocka bort den när hundar kommer upp på besök..
NU till det roliga. Fiona vår lilla chihuahuatik får leka med, får tugga på den, Dom tom delar på den.. Ena sidan tuggar Alexa på och ena sidan Fiona på.. Jag tycker det är väldigt lustig för inte ens hennes egna Valpar har fått leka/tugga, Inte ens hanen vi hade förut fick ha den.. Kan detta betyda att hon accepterar henne på ett annat sätt.. Hon kom väldigt bra överrens med vår andra hane med när vi hade honom.. Men ändå lät hon aldrig honom ha benet.. Eller är det för att hon är liten? Valparna va ju oxå små innan dom flyttade..
Vad tror ni?

Vad kul att de kan dela så snällt med varandra
Kanske är det så att hon inte ser chihuahuan som en konkurent av någon anledning och därför kan dela med henne?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Vad sött o vad skönt för Er o veta att hon är så snäll mot lillan. Jag skulle tror att det AnneN säger låter troligt, hon är så liten o ingen konkurens alls. :)