Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettvalpar-avel
Läst 6298 ggr
Trin
0

Chihuahua/Papillon valpar ?

Har länge varit säker på att en chihuahua valp ska jag ha. Men nu är jag inte så jätte säker längre. Har läst lite om papillon har även vänner och släkt som har/haft papillon.

Och de verkar ju mer busiga,framåt och sociala än chihuahuaor. Jag förstår ju självklart att detta skiljer sig från hund till hund. Men är det normalt att chihuahua går mot svansen mellan benen? Jag vet att detta betyder att de är rädda men går de då runt och är rädda hela tiden?

Träffa två chihuahuaor var av den ena knappt våga komma fram och hälsa och ville helst vara uppe i soffan. Medans den andra var mer kelen av sig och ville vara med.

Nu till frågan känner ni till någon uppföddare som har papillon/chihuahua Valpar? Helst i Skåne !

Jag vet ju att chihuahuan kan vara skygg och kolla läget mer , en papillon är ju med på det mesta och livlig och alert.

Följ mig gärna på min Instagram : LitenKnits

lilldiezel
0

bara att kolla på blocket efter den blandningen, du lär hitta flera Flört

[Forest]
0

Jag tycker du bör tänka på att väldigt få då genomgår tester på fäderdjuren. Så med andra ord köper man lite "grisen i säcken". Jag hade vart väldigt någa med att hitta rätt uppfödare. Jag hoppas du hittar en bra seriös uppfödare. Rek att du spanar in andra friskare småhundar utan problem med rygg,knän mm

Trin
0

Vart kan man hitta en sådan uppföddare då? Några tips?

[iurochskur]
0

Du har Pm.

[Forest]
0

3 när har du tänkt skaffa hund? Jag såg en ungtik på blocket renrasig papillon 9 mån tror jag hon var endas sällskapshund pga skönhetsfel men renrasig, skönhetsfel kan vara litet fel inget som hunden lider av. Men man ska allså inte avla på den pga detta. Blocket östergötland (tor jag såg henne där iaf)

Trin
0

#5 Tänker skaffa hund om sisådär ett ett halvår , ett år.

[Forest]
0

aha, då kanske du kan hitta en bra uppfödare via Blandis.se vet inte om det kanske är lite bättre småblandisuppfödare där?