Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: om-ifokus
Läst 4144 ggr
[Forest]
0

OT Säng fråga

Vi ska skaffa oss en ny säng. Då harj ag lite funderingar när det gäller madrasser.

Continental- är en säng med 3 madrasser. Då undrar jag vad är fördelen med en extra madrass?

Är det någon som har sådan säng? Vad har ni för typ av sägnram? Vi har Malmsäng men jag tror det blir för hög att ha continetal-säng i den= blir asfult enligt mig Obestämd

Vanlig med säg resårbotten+bäddmadrass vi funderar på se utbutet som jysk har. Är det någon som anser en säng extra skön där? Min man behöver mjuk jag vill ha medelhård.

Sophiies
0

Testa skicka den frågan i sajten hemmet istället, där får du nog vettiga svar :)

Mvh Sophie!

Medarbetare på blandrashundar.

www.dancingpaws.weebly.com
www.justadorable.wordpress.com

Vosjes
0

Jag sovar bara i continental sängar! De är skönast enligt mig och de har olika funktioner beroende på säng, du kan läsa på hemsidan eller lappen som sitter på sängen i affären vad sängen gör.
Jag kan tänka mig att den blir för hög för en Malmsäng men just nu har jag min säng på golvet utan ben då jag har en illerkille och en katt som älskar att bygga bo och gömma saker som skapar maskar och drar till sig småkryp men annars har vi haft en järn sängram från Mio och Malmsängen från Ikea, dock bara baksidan som har två lådor som är uttdragbara.
Det finns en säng, dock inte på Jysk vad jag vet som har en hård och en mjuk sida den kanske skulle passa er?

Jag skulle då inte rekomendera en Jysksäng då jag tycker att de är dyra och man får bara ont i ryggen när man sover i dem för länge.

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

[Forest]
0

1 har redan ställt frågan där inget svar än iaf.

2 tack för ditt svar. Så jysk har mer skit-sängar? Ikea kanske det får bli jag är lite fundersam mot continetal då jag inte fattar vitsen med 3 madd menar jag väger 48-52kg min vikt går inte igenom på så vis så den nedre maddrasen gör större nytta, det är ju denna man väljer hård/mjuk.

Jag säger ofta bättre kosta på en vettig resårbotten plus hel bäddmadrass eller kosta på mer på bäddmadrassen o köpa en mellan variant av resårbotten. Skulle helst vilja ha tryckavlösande bäddmad men de är ju svindyra Obestämd

Vosjes
0

Alla tycker ju olika om olika sängar men jag och min sambo tycker att continental sängarna är bäst.
Jag tycker att Jysk har mer eller mindre skitsängar, i alla fall för priset.
Priset är alldelles för högt för den kvalitén enligt mig i alla fall och sängarna är inte speciellt hållbara heller för det priset.

Provligg i de olika sängarna och känn för dig själv. Glad

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

PetraKarin
1

Om du funderar på att köpa ikea-säng så har jag och min sambo gjort så att vi har två 80cm säng/madrass/den tjocka delen vad man nu kallar det (en mjuk till min sida och en medelmjuk till hans sida) som var ganska billiga och så köpte vi en skumgummikil (typ 20spänn men skitbra) och en 160 cm bäddmadrass som var lite dyrare. På så vis blir det ingen skarv men vi har ändå olika madrass.

[Forest]
0

5 tack för tipset lite så har vi nu o jag har tänkt att man kanske kan kosta på lite mer då på bäddmadrassen :)

Blir till åka till olika butiker o provligga. Flört

PetraKarin
0

#6 Aa precis, pga vår ekonomi (fattiga ungdomar ;P ) fick vi välja lite vad vi skulle lägga pengar på. Skulle köpa sängram m.m. också.

Ja det bästa är nog provligga som du säger, och fråga dom i butiken kan vara bra. Men tänk på att dom vill sälja. Vi var på ikea och valde dom billigaste madrassrna, säljaren tyckte att vi inte skulle välja dom, men istället för att föreslår ett eller två snäpp upp i prisklass föreslog han en av dom dyraste sorterna. Haha tjena tänkte vi och tog den billiga madrassen ändå och kompenserade med fin bäddmadrass ;)