Eloge till Strömsholm
Vi var in med Shanti första natten hon bodde här. Det kanske jag inte berättat? Ja, det var riktigt jobbigt första natten. Varför Shanti behövde akut vård? Det ska jag berätta.
Vi hämtade hem Shanti en eftermiddag. Under kvällen lät hon som en katt som jamade och skrek mellan varven. Hon var förstoppad och hade en intorkad bajs som fastnat på väg ut. Det berodde på en hastigt foderbyte och att fodret hon fick var VUXENFODER. Shantis uppfödare hade skickat med detta till min lillasysyster och inte informerat om att hon ska byta succesivt. Visst är det upp till valpköparen att ta reda på detta innan köp, men man litar ju på att uppfödaren ska kunna sin sak och informera om sånt. Samt att man inte ger vuxenfoder till en valp.
Så min make fick snällt åka in akut på kvällen till Strömsholms djursjukhus som löste problemet med lite laxerande samt en tvätt av rumpan. Dom gav oss rekomendationen att späda ut Shantis mat med ris och så att köpa ett bättre foder. Jag satt uppe till 1.30 då maken och Shanti kom tillbaka, hade gråtit i flera timmar för våran lilla tös skull. Jag var så orolig. Jag köpte fodret på morgonen därpå, royal canin blev det. I veckas tid fick hon det blandat med ris. Shanti hade inte mera bekymmer med förstoppning mera.
Och till Strömsholm: Stor eloge som hjälpte oss och dessutom gjorde det gratis trots att det var på jourtid! Det finns änglar i alla fall.

Tummen upp även till er som valde att åka in akut istället för som så många brukar välja att vänta till dagen efter.
Shanti har tur som fått komma till er! 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#1 Självklart. Jag tänkte innan att det får kosta vad det vill, det är min bebis det handlar om. Jag hade ju inte nekat mina barn vård, så samma regel gäller ju lilla vovven. Och hon hade så ont på kvällen.
säger som 1 tumme upp att ni åkte in så snabbt :)
Är hon bra i magen nu? Jag har haft strul med chanels mage då mycket hård bajs efter foderbyte till 2 andra torrfoder för trode att det skulle lösa problemet. Men så var det inte lösningen var färskis då Lena rek detta, nu mera bajsar hon 2 gg per dag isf varannan dag hårda pluttar. Jag ger även fiskleverolja det hjälper magen bra med.
#3 Hon mår bra nu och magen har inte påverkats mera.
4 va skönt :)