Vad äter era hundar?
Barfar ni, färskfoder, torrfoder eller mixar ni?
Om ni ger torr, vilken sort?

Den ena får Royal canin nu. Fick färskfoder en period men åt det dåligt.
Den andra håller jag på att slussa in på Standart från Eukanuba.
Torrfoder:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Färskfoder pga matvägran trött på behöva dalta i foder :) Märgben 3 st i veckan och sen vanliga ben har de tillgång till. Innan åt de orijen-torrfoder.
Shanti äter torrfodret Royal Canin för små Valpar.

Torrfoder Coops eget, ett av de få Carlos kan äta utan problem
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Torrfoder, proplan
Alla mina hundar har i alla år ätit färskfoder och råa märgben.
torrfoder, olivers selected fish på alla 3

Hade helst viljat barfa men har för liten frys så jag ger torrfoder, Orijen Adult
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Torrfoder, Royal Canin - Maxi Sensible och Ebafarmens färskfoder (sån där fryst lång korv)
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
Min tik äter Advance (torrfoder).
Torrfoder. Hon åt Bento Kronen förut, men då vi vann en tävling där pris var 2 stycken 15kg-säckar Royal Canin så är det självklart det hon äter nu. Royal Canin Sensible
Torrfoder Best in show rice and lamb med Färskfoder
Härliga hälsningar// Felicia
http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

Pedigree och så när det blir bra matrester över. Allt rått kött som jag putsar t ex. och det som blir kvar på tallriken.
Han äter massor av råa grönsaker, frukt och bär ute i skogen när det är säsong.Smultron och hallon.
Det är en syn att se honom plocka svarta vinbär direkt från buskarna.
>>>Malum domesticum<<<

Bravo färskfoder och råa märgben äter mina
Min håller att byta från Doggy till Robur :)

Min kille äter färskfoder. Åt torrfoder, Doggy, tidigare men bytte för någon månad sen. Färskfoder funkar toppen och jag är såå glad att jag bytte!
Min tös äter "best in show" torrfoder. För att vara ett så billigt foder så är det riktigt bra. Hon åt "Frieskies" innan, men då gick hon bara upp i vikt och fick dålig päls.

Hej jag är ny här och ovan… hade skrivit ett långt inlägg om min gullle-hund som jag övertagit. han är 7år och helt uppvuxen på katt foder… Jag har nu bytt till Frollic (ett halv mjukt foder) som han gillar, men mjuk mat äter han inte hund mat vare sig det dyrast eller det billigaste märket, så det får nog vara katt burk mat som han får samtidigt som katterna typ varannan dag.
Förra ägaren klagade på att han led hemskt av tand sten, vilket stämmer. Jag undrar om detta kan ha nått med katt fodret att göra??? Jag har börjat ge pedigree bental stick varje dag och tänkte börja borsta hans tänder åxå tittat på några bra borstar som man trär på sitt finger, de verkar ju bra, ska bara hitta tandkräm åxå.
På ett så när, vad kostar en tand skrapning på liten hund med mycket tandsten???
ja tycker inte han dricker tillräckligt, inte 1dl/1kg kroppsvikt/dag, iaf.
Hau får ja han att dricka mer, dricker bara då vi varit ute å gått, går 2 långa och två korta svängar med honom… testade idag att ge lite kjölk så får se om han är lös i magen imorgon.
Tach på förhand…
MVH Lotta&Gizmo
Orijen, lite VOV + rått nötkött, rå kyckling mm när det ska tillagas:)
#19 Frolic skulle jag inte ge till en hund som mat.. Det innehåller alldeles för mycket socker och kommer bidra till mer tandsten.
Kostnaden för att skrapa tandsten varierar beroende på veterinär, här tar de 600 kr… Du kan prova med att skrapa lite lätt med din nagel för att se om det är hård eller mjuk tandsten.. Är den mjuk så kan du eventuellt borsta bort den och låta gnaga på ben för att förhindra allt för mycket ny tandsten. Hundpasta säljs på de flesta djurbutiker och veterinärkliniker.
Mjölk ska du inte ge. Har du bara färskt vatten framme hela tiden så dricker han det han behöver:)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Nordic färskfoder får mina hundar =)
har gått över till bozita :)
under löp får hon bozita i tetrapack
nu under löpet går hon på torrt valpfoder, uppblött valpfoder samt burkmat i olika smaker, tror det är vov
slarvar hon med maten ett tag köper jag hem någon burkmat och blandar hundmaten i tills hon äter bättre :)
Torrfoder, Standart! Får jag nångång möjlighet kommer jag dock ge färskfoder.
19 Jag skulle inte ge frolick alls det inhehåller för mycket "skräp". Har du så du kan åka till en zoobutik för där kan du hitta ett bättre foder, och frolic är itne billigt heller som helfoder. Annars finns foderbilen orijen är ett bra foder det åt min valp innan jag bytte till färskfoder.
Schäfern har vi börjat på ANF Adult Lamm och ris nu
Han tålde inte färskfodret det var väldigt tydligt.
Äldsta taxen axen med magproblem mår mycket bättre på Klass Normal. Taxvalpen äter Klass Normal oxå.
Innan färskfodret hade vi Halla Medium på schäfenr som han mådde bra av, fungerar inte ANF går vi tillbaks till det.
Olika hundar mår olika bra på olika foder. :-)

Blandrasen äter Royal Canin och golden retrievern äter Standart.
#19 Jag säger som de andra här. Ge inte Frolic som mat, möjligen som godis. Då är det i så fall bättre att du ger kattmat.
För att få bort tandstenen på ett billigt och skonsamt sätt kan du testa plack off. Har han lite tandsten, kan det räcka med plack off. Om inte, så ger du honom ben att gnaga på också.
Plack off verkar ha lite olika verkan på olika hundar. Vissa fåringet resultat alls, medan andra får bort all tandsten. Nu ger jag barf till mina hundar, men innan jag började med det så hade en av hundarna tandsten. Jag fick bort det med Plack off + att hon fick gnaga ben.
Jag ger Klass färskfoder.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.