Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettbeteende
Läst 3009 ggr
[rightPAW]
0

Gnäller - blir tokig!

Diezel har börjat gnälla som sjutton. På kvällarna när vi ska sova (efter sista prommen) så står han och gnäller och krafsar på dörren och så kan han hålla på i nästan en timme innan han hoppar upp i sängen och somnar.

Jag håller på bli tokig!!! Får ingen sömn och nu börjar gnällandet komma oftare, om jag gör annat tex pratar i telefon, kollar på film etc.

Vad beror detta på? Vad kan jag göra för att få honom att luta gnälla?

(Alltså han gnyr och piper)

Lenas-bus
0

Har du löptik runt om dig som du vet om?,är han i spökåldern nu?.

Hur som helst så ignorera honom ingen ögonkontakt och säg till honom att gå och lägga sig,i annat fall ge honom ett smaskigt tuggben så har han att skingra tankarna med.

Jag hade en hane som kunde väcka mig med att yla ljudligt mitt i natten om det var löptik,jag sa bara till honom att gå och lägga sig och fullföljde att han verkligen gjorde det så blev det tyst,pep han och gnällde dagtid,så satte jag på skygglapparna och såg honom inte,till slut blev mitt beteende en signal till honom att det är ingen ide att hålla påFlört

Maja2
0

Skulle gissa löptik

[rightPAW]
0

Reagerar dom så trots kastrering? Bor 3 tikar på gatan, nån kanske är i löp…

Vosjes
0

Det är individuellt hur hundar reagerar trots att de är kastrerade.
Vissa tappar intresset helt och andra är fortfarande helgalna i löptikar det var ju inte länge sedan du kastrerade honom om jag minns rätt så det är mycket möjligt att han inte "förstått" att han är kastrerad än.

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Michaela-N
0

Han kanske inte är nöjd med promenaden på kvällen, får han tillräckligt med motion? Testa att gå längre och med mer mental stimulering innan han ska sova så han blir trött.

[Forest]
0

3 Oja de kan reagera på löps trots kastrering o kan hela faderullan med. Flört

LinaK
0

Bryr han sig inte om du säger till honom?

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[rightPAW]
0

#5 Kvällspromenaden varierar mellan 40 min - 1 h, då har jag honom lös till viss del och tränar inkallning + godissök.

#7 Säger jag till ordentligt blir han tyst en stund, sen fortsätter han.

Sophiies
0

Kan vara att han är understimulerad och behöver mentalträning och fysiskträning.

Mvh Sophie!

Medarbetare på blandrashundar.

www.dancingpaws.weebly.com
www.justadorable.wordpress.com

rebz
0

Ger du honom tuggben?? Testa att ge honom ett gott tuggben efter promenaden. När hundar tuggar så frigörs det ofta lugnande hormoner som gör att hunden kan varva ner lite.

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

Lenas-bus
0

3,Ja dom kan reagera precis som innan en kastrering behöver inte hjälpa för sånt,det ligger alldeles för djup ner i generna hos dem…

twinkime
0

Det láter troligast som det ár Löptikarna som páverkar honom. Tycker du fick jätte bra tips av #1.

Härliga hälsningar// Felicia

http://twinkimesstars.weebly.com/index.html