Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 3063 ggr
[iurochskur]
0

Lillpluttan

Idag vägde jag Shanti så på sex veckor har hon ökat 500gr. Hon väger nu 2.3kg.

Undrar vad hon väger när hon är färdigväxt. Stor är hon då inte. Hihi.

[Forest]
0

Hur hög är hon nu och hur gammal är hon?

[iurochskur]
0

#1 Hon är 24 cm (mätte för någon vecka sen). Och hon är 5 månader om en vecka.

[Forest]
0

tror inte hon växer så mycket mer, ca 30 som max det är olika hur dom växer vissligen. Men jag gissar :) max 30 cm hög tror mer på 28 cm och vikten kommer vara 2.5 Tungan ute Liten plutta Flört

LinaK
0

Tror hon kommer att växa mer Glad Tippar också på 28-30 cm i manken men runt 4 kg
Vad var hon för raser nu igen?

Vi fick hem våran jack russell när han var 4 månader, då vägde han 4,5 kg. Vid 10 månaders ålder vägde han 9,5 kg Tungan ute så dom växer rätt mycket.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Forest]
0

4 oj ganska stor jr?  Glad Tänker på enja dvärgpudel 6 mån gammal 31cm hög vikt 4kg idag snart 9 mån 32 cm hög 4.2 kg

[iurochskur]
0

#4 Pomeranian, phalene och lhasa apso.

LinaK
0

#5 Ja han är riktigt stor, mer bastant inte tjock eller så Tungan ute Veterinären kände på honom sist vi var där och hon tyckte han var perfekt i hullet. Alltid skönt att få bekräftelse.

#6 Just det, det är alltid svårt att veta med blandraser hur stora dom kommer bli Glad Beror ju lite på hur hennes föräldrar såg ut och även led bakåt. Men jag tippar iaf på att hon växer lite till.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

PetraKarin
0

Min valp är ungefär lika gammal som din Glad 5 månader 23 jan.
Hon var runt 30cm vid nyår och nästan 3,5kg hos veterinären förra veckan. Ska kolla hur hon har växt nu vid nästa månadsdag!

[iurochskur]
0

#8 Oki. Då är det en större ras. Jag ska mäta shantis mankhöjd innan veckan är slut så jag vet hur mkt per vecka hon växer.

PetraKarin
0

Ja det är en större ras, shetland sheepdog :)

[iurochskur]
0

Mätte nyss, hon är 24cm fortfarande.