Fråga om teckning.
Är du osäker kan du bara skrive de färger hunden har,det behöver inte vara en benämning på just färgerkombinationerna
En del pratar ju om sobel och allt, på katter säger man ju maskad när de har mörkare nos och öron t.ex men på hund har jag ingen aning. Är ju van vi röd irländsk setter och det kan ju inte misstolkas med detta är lite mer förvirrande;)
//Pia
#2 går bra att skriva svart med vita fläckar osv ^^
skrev på min amstaff att hon e ljusbrun med vita tecken och en svagare nyans utav svart på svansen ;P
svårare än så är de inte ^^
om du inte vill ha en korrekt färg, dock ville jag att många skulle förstå om hon ex kom bort och en polis kollar hennes chip :p
men hoppas att du hittar de du söker!
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!
2,Jo jag vet hur du menar,har själv aldrig haft de raserna så jag vet inte…men någon annan kanske kan,för själv har jag ju en tricolour och det är det inte i alla fall
Himmla söt hund, jag skulle med gissa på Snobel jag har en syster som har en Tibbe i färg snobel med svartmask tycker din hund passar in i den färgen med.
Ja hon är ursöt och jag skrev sobel med svart mask, tror det blir bra.
Tack för hjälpen när jag var osäker;)
Cindy har jag haft sen den 20 nov och är en omplaceringshund. Hon kommer från dåliga förhållanden där ägaren fått djurförbud. Otroligt snäll men har lite att jobba på även om hon blommat ut en hel del sen hon kom till mig.
//Pia
8 Hoppas hon blommar ut fint ge det tid :) För våran hund tog det mer än 1 år innan hon landa på alla 4a tassarna. men vad kul att du skaffa hund vet att du har katter o en stjärna på hjälpa hittekatter mm :)
#9 Ja jag har ju 3 katter sen innan och det funkar kanon med cindy. Cindy är mycket lugn och var lägst i rang bland hundarna så hon fick utstå en hel del. När hon kom gick hon praktiskt taget på mina hälar och vågade inte lämna mig en meter. Kom det andra hundar blev hon ännu mer rädd och osäker om inte hundarna struntade i henne.
Men efter en viss tid och snälla hundar som hon fick nosa på så är hon idag en busig en som ska hälsa på alla hundar. Liten som stor.
Hon hade svårt med separationen med så jag hade lite strul när jag skulle till jobbet men det har nu löst sig kanon, det enda som hon fortfarande har lite strul med ibland är rumsrenheten. Kan bli lite småmissar men inget stort, ute så är det så mycket annat som distraherar och är intressant men det jobbar vi på med.
I familjen har vi haft 3 irländska settrar genom åren sammanlagt och den som mina pappa och dem har nu är 9 år och var en omplaceringshund det och var 8 månader när vi fick hem henne. Mycket jobb men en helt underbar hund.
Cindy är ju min alldeles egna första hund men någonstans måste man ju börja;)
//Pia
sobel ja
Hur söt som helst!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se