Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 2972 ggr
Karmatarerskanise
0

Hundar i Phuket

JAg ar i Phuket just nu, och har ar mycket hundar som ligger vid vagarna i skuggan, och alla hundar, aven de med agare springer losa.

Men det som ar bra har ar att alla ser ut att ma bra Glad Folk ger dom mat och vatten och ingen slar efter dom. Nar jag var pa Corfu var folk riktigt hemska mot hundarna. Sa det ar skont att se hur bra dom har det har.

Daremot var jag pa en marknad igar, en nattmarknad. Dar fanns en avdelning som salde djur. USCH!! Jag borjade faktiskt grata och fick ga darifran. Massa Valpar som var for sma for att vara skilda fran sina mammor, som satt i bur utan vatten, i denna varmen!! Dom gravde, gnallde och skallde! Vissa orkade knappt rora sig, de sag halvdoda ut Gråter Det var sa hemskt! Vissa av hundarna var fullvixna och hade bugrar de inte ens fick plats att ligga ner i! Kommer aldrig mer ga dit! Vill ta med mig alla hem! Stackars sma oskyldiga sotnosar! Kanner mig maktlos!

[Forest]
0

Skönt att vissa tas hand om genom ge mat o vatten. Men vad trist att de inte sköts lika bra på marknaden. ursh Gråter

twinkime
0

Det ár verkligen hemskt att det faktiskt ár tillátet att sälja djur pá det sättet är samma här i peru dá Djuren är för unga fór att sälja. men Mánniskorna som köper valparna  vill ha unga Valpar.

Härliga hälsningar// Felicia

http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

Karmatarerskanise
0

Ja det ar sjukt! Man kan inte farsta att manga lander inte kan mer om djur, eller bryr sig mer.

JAg hoppas att det blir andring i framtiden!