Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 3903 ggr
Kickan90
0

Drömras?

* Vilka hundraser är eran drömras/raser?
* Skriv gärna också varför vill ni ha just dom?
* Ska de vara renrasigt eller blandras?

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Kickan90
0

Jag själv vill ha,

• Vit herdehund
  • New Foundland
  • "rakryggad" Schäfer
  • Irländskvarghund
  • Grand danois
  • American stafforshire terrier

Några få ^^ <3
Varför jag vill ha dom, kan jag nog inte riktigt svara på. De är så vackra och deras personligheter gillar jag sen kräver en del av dom ganska mycket träning och det gillar jag.
Renrasiga blir det nog, men någon blandis kommer jag alltid att ha.

Medarbetare på

[Forest]
0
  1. Dvärgpudel
  2. Chinese Crested naken

Jag har alltid haft kärlek till Pudel det bara är så Glad Jag tycker dom är så glada lättlärda fina man får sig ett gott skratt om dagen då de får sina pudelfnatt. Jag skulle vilja ha en black and tan dvärgtik då dessa är jätte fina. Har en uppfödare på span som föder denna färg. Tyvärr ej godkänd färg. Är någ den ända rasen jag kommer skaffa mig.

CCD- Envisare än pudel men smarta ganska så lättlärda och även här mycket glad o sprallig hund. Tycker dom är jätte fina. Skulle helst vilja ha en med mörkare kropp men lite mer urangefärgad päls har sett en tik som var kanon fin såg ut som eldfärgad päls. Deras gång är ädel.

Sen tåls det säga att jag ser inte ner på blandraser, Chanel har jag redan satt på första parkett här hemma o där kommer hon vara resten av sitt liv. Sen ska man aldrig säga aldrig kanske faller som en kägla för en blandis sen :)

Vosjes
0

Jag vill nog ha så många hundraser så det går nog inte ens att räkna upp men här är några.

• Akita

• Schäfer

• Schipperke

• Shetland Sheepdog

• Belgisk vallhund

• Alaskan malamute

• Tysk spets (Pomeranian, Keeshond)

• Faraohund

• Nya Guineas sjungande hund

De flesta av dessa hundar är väl mest utseende kärlek från mig men jag och min Sambo ska i alla fall utöka flocken med en Akita rätt snart
**Varför Akita?
**Akitan har både ett utseende och temprament som passar oss, Akitan är den ideala hunden för oss helt enkelt.
**Varför Schipperke?
**Vi gillar deras utseende och deras temprament - en stor hund i liten kropp. Detta blir nog den tredje hunden ;)

Schäfer, Sheltie, Belgisk vallhund, Alaskan malamute, Tysk spets, faraohund och ngsd.
En hälsosam och fin Schäfer ligger nog många människor varmt om hjärtat och det gör den hos oss också men inte så mycket att vi kan skaffa oss en annars tycker jag om deras utseende och temprament inom bra avel.
Sheltie har jag avgudat som hund sedan jag var jätte liten och det gör jag än idag men hunden passar inte i våran familj tyvärr lika så med Belgisk vallhund och Faraohund men Tyska spetsarna och Alaskan malamuten skulle vi kunna ge vad de behöver men för mycket pälsvård och drag hos malamuten är väl inte så mycket oss.
NGSD hade vart riktigt häftigt att ha som husdjur men de tillhör naturen så det får bli i ett annat liv, sen tror jag inte att mina katter hade blivit långlivade med en sådan vildhund i mitt hem.

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

[Forest]
0

3, Arkita hade en fd granne envis var han men himmla snäll o cool :) Vi ståg o prata lite då våran hundar la sig ner sen vägra han gå in, han hade ju allt hittat en sval o skön plats  o dessutom en kompis som trivdes i hans sällskap hahaha Flört

Vosjes
0

#4, Forest
Jo Akitan är lite speciell men det är ju charmen med dom Flört

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

[4paws]
0

1) Collin och Boder Collin har alltid varit en favorit i mina ögon, eller kanske en bodercolli blanding?

2) Lassie såklart :D:D De är lätttränade och man kan göra så mycket med dem

3) Det kvittar eftersom det är personligheten hos hunden som spelar roll för mej. Hittar jag en blandras som jag bara wow över så kan jag tänka mej den, samma med renras så jag går efter personligheten och hur den kan passa mig

[rightPAW]
0

Vit Herdehund, Samojed, Rakryggad LH Schäfer, Labrador, Sheltie, Greyhound, Saluki, Rottweiler, Fransk bulldog, Leonberger, Berner Sennen, American Staffordshire terrier.

Har många drömraser, och hoppas jag iaf kommer ha några utav dem.

har en blandis nu och det kommer bli fler, hund som hund men viss renraser har alla dem egendkaper jag vill ha.

Lenas-bus
0

1,Just nu är samojedspetsen en dröm,och en likadan blandis som Spike chabrador/rottis, självklart vill jag ju ha en collie också som alltid,vit herdehund och berner sennen, det finns så många…

2,Samojeden för att jag haft den innan och för att det är en kraftfull envis utmaning för mig,chabrador/rottis för att dom är så härliga i tempramentet och kraftfulla,collie för att jag alltid haft en och kan inte vara utan en trogen kamrat i alla väder,vit herdehund för att jag är nyfiken på att äga en sådan en pigg ras,berner sennen för att jag gillar den rasen överhuvudtaget.

För mig spelar det alltså ingen roll om det är renras eller blandis,en hund är för mig en hund,som jag vill ge det bästa i deras liv för den gemenskapen kan man aldrig få med en människaFlört

Kickan90
0

Håller med er alla att hund är en hund,men tyvärr om man vill tävla på högre nivå som jag vill sen så är man ju tvungen att ha stamtavla :/

Medarbetare på

[iurochskur]
0

Även om min tik är min drömhund så vill jag gärna ha en renrasig chihuahua i framtiden. Gärna i färgen choklad tan eller bluemerle.

Kickan90
0

Ja eller en engelsk cocker spaniel i blue roan<3

Medarbetare på

[Vargnatt-]
0

Oj så svårt, har många raser jag gärna skulle vilja ha men om man ska ta några som verkligen är drömraser så;

• Irländsk varghund
  • Pyreneerhund
  • Collie
  • Welsh corgi pembroke
  • Eurasier

det finns flera andra också men blir jobbigt att skriva alla Skrattande. Varför de här raserna är för att de verkar vara härliga hundar, sedan kommer väl inte alla att slå in men några hoppas jag på i alla fall Glad

Maja2
0

Jag har alltid på nåt sätt drömt om en brun labrador…. men vet inte om det någonsin kommer att bli så :)

Workingdog
0

* Border Collie, Puli och Kuvazs

* Jag har/haft alla raserna. Kuvaszen för deras charmighet och deras sätt. Min första egna hund var en Kuvazs men som var tvungen att flytta. Jag kommer aldrig glömma mig tjej, hon var den underbaraste hunden men kunde få. Så träningsglad och allt!

Puli, det är en otroligt charmig ras. Med mycket energi i och en glad hund. Älskar pälsen och hela hunden!

Border Collie, jag har alltid älskat hundar som har mycket motor i. En krävande hund som vill arbeta. Jag älskar att arbeta med mina hundar och jag älskar Border Collien i deras sätt och deras vilja att arbeta. Och att jag vill valla är ju en fördel med både BC och Puli :)

* Då jag vill tävla så vill jag ju ha renrasigt. Men nu har jag ju en blandras och en oreggag BC. Men i framtiden så ska jag ha renrasiga av dessa raser. Men vem vet det kanske kommer in en blandras i mitt liv sen :)

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

Gonee
0

Min drömras va Chihuahua.. En choklandtan.. och henne har jag nu.. Skrattande

Men nästa hund som jag vill ha är engelsk bulldog. Kan inte så mycket om dom än.. så får plugga och se ifall det är något för mej.. Men älskar deras utseende :)

twinkime
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Finns sá fina raser men mina absoluta drömraser som tar priset är:

• Austraien shepherd blue merle med blá ögon

• Sibirianhuskey bláögd

• brun kuperad Dobberman

• blue merle chihuahua med blá ögon

• Border collie blue merle bláögd

Hundar med mycket energi som är som studsbollar det gilar jag. hundar som man kan utvecklas med och komma fram snabbt med. En hund som inte tröttnar snabbt.

Ocj självklart skall det vara renrasiga. Om det är min drömras sá ja dá vill jag ha dom renrasiga.  Dock har jag redan en drömhund som jag är váldigt nöjd med.

Härliga hälsningar// Felicia

http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

[Forest]
0

16 Åh läcker :) ser en svart o en brun kuperad dobberman ibland, ser grymt vassa ut.

[Ronon-m]
0

Mina drömraser är: Renrasig Dobberman. Renrasig Bullmastiff. Importerad renrasig american pitbullterrier.

Dobberman för dom gillar att jobba och är väldigt barnkära och snälla. Bra hundar att ställa ut. Väldigt ståtliga!

Bullmastiff för jag älskar utseendet och dess personlighet. En snäll gosig bjäse som nöjer sig med det mesta.

American pitbullterrier för att jag alltid älskat den rasen. Dom är så otroligt missförståda och jag vill öppna folks ögon och visa hur otroligt underbara dom hundarna är!

Fler blandraser kommer det självklart bli när jag köper hund ifrån hudstall. För det har jag bestämt att jag ska göra minst en gång! :)