WP Någon?
Hej jag tänkte kolla lite om det är någon som kör WP med sina hundar.
Berätta gärna vad ni tycker om det :)
vad är wp?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

#1 WP är förkortning för Weight pull, finns en artikel om det på sajten.
Jag har testat ett par gånger med Velvet och både jag och Velvet tycker att det är riktigt kul, men tyvärr så har jag allt för långt till närmaste wp-klubb och har inget körkort så tränar det inte just nu även om jag mer än gärna hade gjort det med båda vovvarna.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#2 Jaha okej då vet jag vad det är för något ;)
Nej har aldrig testat det :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

WP är träning för både stora och små hundar. Det innebär att man drar i vikter. Finns vikter för dom största och för dom minsta.
Vikt kan handla om fruktkorg, flaskor, kedijor eller som störra laster.
Jag körde det med min tik. Jag har oxå långt till träningar, Men har lärt mig så mycket om WP då jag tog kontakt med en som tävlade i WP.
Min tik fick börja när hon va 6 mån. Började med en wpsele och en tom petflaska för att hon skulle lära sig hur allt går till. HON ÄLSKADE DE!.
När hon va ett år tog vi lättare däck. Vi slutade i Juni då hon blev dräktig. och snart är det dags igen. Då får vi börja på petflaska,däck och sen får vi se. Måste dessutom skaffa en annan sele till henne då hon har vuxit ifrån sin gamla. WP är otrolig bra träning för hundar som ÄLSKAR de. Vissa gör inte de.

Får man fråga vilken typ av hund är att föredra detta?
Jag har tänkt föreslå detta till grannens hund som är en 3årig kastrat som har engergi- fuff framåt hund, kan detta vara något för en sån? Vart hittar man WP om vart det finns i sin närhet ? :)

Alla raser kan dra! =) Tanken me att jag drar me min brud är att hon har så fruktansvärt mkt energi som hon behöver bli av med. Det räcker inte me att lägga ett knepigt blodspår och se glad ut, utan hon behöver få jobba me hela kroppen.
För att hon inte ska hitta på dumheter att få ut sin energi på så får hon dra! =)
Prova googla WP i din närhet
7, Ska se vad jag kan hitta o ge henne lite info om detta :) kanske kan vara något för honom.

När jag bodde i Göteborg så va vi 5 st som tränade WP.
Min amstafftik, En rottis, 2 chihuahua och en mellan pudel. Så kan verkligen säga att alla raser kan göra detta. Dom små chihuahua fick dra en fruktkorg med hjul. Det såg verkligen roligt ut men allt anpassas efter hundens vikt. Det är otroligt bra att göra av med energin.
Och otroligt roligt.. Man får en super bra konatkt med sin hund. Jag ska börja snart med min tik.. och jag bara längtar.

http://www.swba.net/website/lokalgrupper.html
Där finsn lite om lokala grupper i olika städer..
Jag kör med min schäfer/husky hane på 2.5 år. Han absolut älskar detta. Har en klubb i närheten av mig som jag tränar på, men ha även beställt en egen sele så jag kan träna mer kontinuerligt hemma. Tränar med kedjor för tillfällfet, men ska väl köra lite med däck sedan också.
Det är verkligen en sport jag kan rekommendera för alla. Det är ute bara att dra, utan även det sociala behovet tillgodoses, eftersom att det ofta är
många olika typer av raser med (:
jag funderar på att Starta en sajt här för wpintresserade.
#11 Ja absolut vore supper skoj om det startades upp en sajt om WP. Skulle vara kul att lära sig mer om denna sport.
Härliga hälsningar// Felicia
http://twinkimesstars.weebly.com/index.html
Jag ska prova med Diezel! Finns här i närheten så ska prova på några gånger, trivs vi så blir vi medlemmar i klubben. Är på jakt efter ett WPsele åt grabben så vi kan träna hemma också.
15,Det finns redan en wp tråd och en artikel om wp,men alla är välkomna att starta egna trådar om dom vill
det hade jag helt missat, såg det nu =)
Kan man köra WP med sin powderpuff/mellan pudel?
Han är aggresiv så om han drar och tar ut sig så kanske han inte orkar att attackera och blir lite lättare på den fronten?
Vad tror ni?? :)

#18 Klart man kan! Har hört att det tom finns nån som tävlar i WP med chihuahua 
Vikterna anpassas ju helt efter hundens storlek.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
ska börja göra det med mina =)
dock så måste jag hitta någon som kan mäta min hund så att det blir 100% rätt ;)
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!