Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettbeteende
Läst 2500 ggr
amela87
0

naffsar..ett problem?

Jag var och besökte min tingade valp i veckan och såg att hon naffsade en del,annars var hon helt underbar på alla sätt. Vet inte om det är hennes tänder som kliar eller om det är terrier delen i henne som kommer fram. Det är inte så att hon attackerar eller är rädd. Jag upplever det mer som vanligt bus humör. (Hon är en Pitbull blandras)

Kommer det gå över av sig självt eller måste man träna bort det. Isåfall hur?

[iurochskur]
0

Alla Valpar nafsar. Det man får göra är att säga ett bestämt nej när hon blir för hårdhänt mot dina händer. Räcker inte det så pip/skrik som en valp skulle gjort om hon biter för hårt så ska du se att hon släpper. Sen ignorerar du henne och går därifrån en stund- soffan, räcker om du sätter dig i.

Lycka till!

amela87
0

#1 Tack för informationen :)

[Forest]
0

Enja har inte nafsat alls på mig Tungan ute men på min man hon ser honom som lekfarbror tror jag. Jag är den som leker men mig bitar man inte alls på, även säger när jag säger till inget bus i sängen så fattar hon det (det är ofta då hon ska leka med min man) utan då har hon varvat ner till 0 snabbt. Dottern har hon med försökt leka med genom nafsa, men så fort hon sa AJ så sluta hon o enja pussa handen. Men min man hmm ja han är någ tåligare tycker hon. Nu är enja så stor o lagt av med detta. Men lite kul att de är lite olika på var o en.

localoca
0

Ts# jag gjorde det misstaget med att låta min valp nafsa på mej. detta pga att hon inte ville leka annars :( det tog mej över ett år att få bort helt och hållet

det du kan göra är att du ger henne ben så fort hon försöker nafsa sig. dvs du visar att det inte är okey att bita dej- men att det är ok att bita på något som är ok :)

lycka till