istället för hundmat?
idag har jag otur. Jag har varit slarvig med hundmaten, jag kör på färskfoder som jag köper i Linköping (ca5 mil ifrån mig) Jag har totalt missat att köpa hundmat, trodde jag hade några korvpaket kvar i frysen (alltså färskfordet ser ut som krovpaket) Men nu är det tomt.. Och jag hinenr tyvärr inte åka iväg och köpa nytt. då ingen jag känner i närheten som kör på samma foder så kan jag inte låna de.. Finns ju de som kör på torrfoder men jag vill helst inte ge dom det. Kommer självklart att köpa mat imorgon så fort dom öppnar.. Men finns det något jag kan ge dom som man vanligt har hemma.. som mättar dom ikväll och på morgonen? eller ska jag gå ner och köpa vanligt torrfoder så länge?
Det kanske är en väldig dum fråga.. brukar ju ge dom rester här hemma men inte istället för hundmat..
Tacksam för svar!
när jag körde slut på torrfodet gick jag och köpte en burk mat till henne
du kan ju välja en av dem dyrare sorterna för att de ska vara mer likgiltigt :)
jag brukar köra med dem billigaste då jag blandar i foder, utom under löp då hon vägrar äta annat så då blir det lyxfodet
Burkmat från affärn är ju bara vatten så jag skulle rekommendera dig att ge ris och fisk om du har hemma,pasta går också bra om det kniper alldeles….har du nötfärs i frysen kan du tina det och blanda med ris också,det gäller ju bara en dag så….lite tips från mig….
Jag fick med som du ts fast det var återförsäljaren o nordic som strula pga snö de satt visst fast i skåne :) Iaf jag gjorde som så kyckling,ris,nötkött kokades lite lätt ihop jag koka det pga hålla sig bättre i kylen. 5 dagar fick de äta annat kan säga dom var glada när de fick sitt foder igen.
2# kanske det, men då undrar jag vad det bruna i vattnet är? och det geleia??
det finns bra burkfoder med. under löpet köper jag bozitas och de innehåller 93% kött, om hon bara krånglar köper jag en burk vov och blandar i maten ett par dagar så hon börjar äta igen
så länge hon får i sig vanlig mat får hon gärna äta "vatten"
man kan ge kyckling, nötfärs, fisk, ris eller burkmat.. det gäller ju bara en dag så din vovve hinner inte ta någon skada… butikerna brukar dessutom ha "korvar" med färskfoderliknande innehåll:)
min hund äter vov till frukost och han tar ingen skada av det;)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
4,Då tycker jag att du ska läsa ordentligt på burken nästa gång,för visst kan man ge det men anledningen till att jag skrev att det är bara vatten är att det är inte utformat så som bra föda för hund borde vara det är allmänt känt fattas massor av viktiga ämnen i det.TS hund är ju van vid färskfoder vilket är något helt annat än både torrfoder och burkmat.
5 Näe Ingann han mår säkert inte dåligt av det
,men det är väldigt dåligt med näring i den maten,man kan ju dock använda det som smakförhöjare,fast i så fall kan man ju också koka upp en buljong tärning och hälla på maten,det är lika lite näring i en sån
Lena: när han var mindre löste jag upp torrisarna i buljong men det gillade han inte alls;) han äter Orijen eftersom han är spannmålsallergiker så bara för att han ska få lite mer smakfullt så får han VOV, vilket är den enda mat han gillar:) Han får inte mer än 2 matskedar så det blir mer som godis än mat…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
7.Precis Ingann det var så jag menade
,näe ve och fasa för buljong säger mina med,men jag hade en hane som blev pappa en gång och därför dålig att äta när det var mycket löptik i området trots att han käkade färskfoder,han blev stört hungrig när jag kokade en buljong tärning och hällde några droppar på färskfodret
Eftersom hundar kan trycka i sig både det ena och det andra, allt ifrån ruttet älgkött som ligger ute, (dåligt nedgrävt av jaktlaget) älgskit, koskit, kattskit, råttor, minkar, mm mm mm så tror jag inte att hunden far ett smack illa av att äta butikens burkfoder någon gång. ÄVEN om det inte innehåller allt vad en hund behöver.
8# du är verkligen på mej överallt!!!
har jag inte rätt att ge mina råd och tips utan att du trycker ner mej?
9# jag håller med dej. min tik brukar även få rester och liknade. fast man kan ju välja rätt märken när det gäller burkmat (som jag sa bozita som innehåller 93% kött och det är nästan så att jag vill äta eftersom det luktar så gott)
fast jag tror inte heller att dina hundar skulle dö av att inte få någon mat inatt. vet tikar som inte ätit på flera dagar (närmare 13 dagar) uner löpen så er hund klarar nog ett par timmar extra

Tack alla för alla tips..Det är bra att veta lite sånt :) ifall man råkar illa ut igen.. Synd att färskfoder inte finns i vanliga butiker :)
Jag hade nötfärs hemma som jag gjorde iordning med lite ris.. Det fick dom ikväll och dom verkade gilla de. Ville verkligen inte köpa burkmat då min stora tik inte alls gillar den maten.. Då äter hon hellre torrfoder.. Men all köttfärs gick i magen på båda två.. Har sparat lite till morgonen med..
9,Som sagt det var det väl ingen som sade heller?.
10,VA??? vad jag kan se så är det väl Ingann jag svarar i 8,tala för dig själv du.
#12 ??
11,Låter som en brakmiddag
13,jag pm,ar

Jag har fått tips så om ni inte har fler tips att komma med så tycker jag att ni ska sluta tjafa om hundmat..
#10 Skärpning! Här vill vi inte ha nágra páhopp mot nágon medlem! Ta annat via PM! Och #8 trycker inte ner dig utan hon förklarar utav hennes erfarenhet med tips riktat mot TS.
Obs! Nu háller vi oss till tráden allihopaOBS!
Härliga hälsningar// Felicia
http://twinkimesstars.weebly.com/index.html
15,nötfärs kan man ju köpa hem då och då det är ju rätt billigt,så har man när det krisar,kom på att kokt kyckling kan man ge också dock inte benen om man inte barfar hunden förstås