Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: allmänt
Läst 2702 ggr
gickan87
0

Vad tror ni? *Köpa hund*

Har nu i ett par dagar blivit ganska så kär i en hund. Det är en blandras, mexikansk nakenhund/ border collie/chihuahua. 7 månader som omplaceras.

Har ju själv en kille här hemma som det är border collie i och han är ganska lättskött, lite överaktiv men det hjälps med långa promenader och bus i trädgården.

Tror ni denna blandning kan vara något för en som mest gillar att gå långa promenader, leka kasta boll osv i trädgården. Eller kan han behöva mer aktivering?

Tacksam för alla svar :)

MVH Erika :)

[Forest]
0

Hur gammal är din hund som du redan har? Har du tid för en till spillivink? Jag fick tänka på att det tar dubbelt så lång tid pga man går egenpromenad för att få egen tid, egen tid för träning,egen tid för skötsel mm. Och jag tror säkert att denna hund hade passat Er om hundarna trivs bra ihop mm

gickan87
0

Han är 3 år. Och han är egentligen min mammas hund, men hon måste sköta min hund när jag jobbar också vid långpromenader osv. Fast träna finns det tid för ändå.

Det jag är mest orolig för är att våran andra hanhund är ganska dominant, så det är nog det som blir det största problemet.

[Forest]
0

2, Jag hade någ träffat hunden som du funderar på, är det så att du gillar honom o tvärtom. Så hade jag bett om att man möts på en neotral mark där hundarna får träffas 1a gången ofta ser man snabbt om de funkar, nu är denna hund bara 7 mån allså en valp. Många hundar ser det snabbt o är då snälla mot den, de fostrar sen denna kompis förhoppnings vis på bra sätt :D o de trivs med varandra livet ut. Ingen kan svara på om du ska skaffa eller inte det är något du ska känna själv, är din mamma redo på ställa upp är det kanon. Hur gammal är du? För jag tror man måste vara 18 år för stå som ägare och antar du har kostnad för hunden med. :)

Jag hade iaf träffat hunden och sen sett hur hundarna funka ihop.

gickan87
0

#3 Jag är 23 och har haft en omplaceringstik förut :)

Får se hur jag gör. Hunden finns 30 mil bort också. En bra bit men passar vi ihop så är det ju värt resan.

[Forest]
0

4 Oja vi åkte längre :D för att ta oss en titt Flört hon följde med hem, 4 år var hon då

localoca
0

hur har det gått?

gickan87
0

Jag har mailat säljaren x-antal gånger utan att få svar. Ringt olika dagar och tider men ingen som svarar, lämnar jag meddelande så ringer ingen tillbaka.

Börjar tro att det bara är lurendrejeri.

[Forest]
0

7, kan vara så att många hört av sig, och hunden är såld. Eller så ångar man sig o vill behålla hunden dok tycker jag gott man kan svara o säga hur läget är. Då är det bara fundera på annan hund eller vänta tills nästa dycker upp :)

twinkime
0

#7 Jag tycker att man bör höra av sig som säljare men kan var sá som Forest skriver att hunden redan ár sáld eller att det finns mánga köpare pá hunden.  Det viktiga är att se om kemin fungerar mellan dig och hunden. Sedan att du tänker igenom köpet noga

- har du tid för en hund till att ge den tillräckligt med aktivering

-Har du ekonomi till en hund till.

Tänk igenom det noga och kolla sá att alla papper finns med pá hunden, Vetrinärvárds papper, reg i JBS.  Härstammningsbevis m.m

Härliga hälsningar// Felicia

http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

localoca
0

tråkigt att det inte verkar bli något :(