Klicker..?
Funderar på att börja träna mmed klicker, har aldrig gjort det förr och undrar därför hur man ska börja?

Tina-A har skrivit en mycket bra artikel om klickerträning som du kan läsa, där står bland annat hur man klickar in hunden.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
du har en gratis klickerkurs via mail från canis som jag kan rek ,där du får lära sig hur du startar, när du ska belöna, vilka belöningar du kan anv, mm jag tycker den är jätte bra! har den sj
Jag har vart med uppfödaren och jag har även pratat med andra klicker andvändare. Kan man få ställa en fråga här ang detta?
Klicker andvänder ni den som belöning eller en markering att det var bra? Jag fick först lära mig lägga ut en godis o när hunden åt godiset ska man klicka. Då bli klickern belöningen o inte godiset. Det är viktigt att man tex tränar kontakt tar T övningen när hunden kollar i ögonen "klick" snabbt med godis efter. (svårt o beskriva riktigt hur jag menar)

#3 Som jag fått lära mig så är inte klicket i sig belöningen utan endast en markering att hunden gjort rätt och belöning är på väg.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
4,Säger som Anne,jag klickade ju in Snodden till en början,men tappade det sedermera av gammal vara använder jag ljud kroppspråk med mina hundar….mitt tips bli Anders Hallgrens lilla bok om klicker,den är lätt att förstå
Kan vara en idé att läsa och lära sig om hur inlärning fungerar. Håller med #5 om Anders Hallgrens lilla bok om Klicker, lätt att förstå.
4, Ja det är ju rätt klicker ska vara "markeringen rätt" och belöningen är godis. Men jag har sett många som andvänder klicker fel, att klickern har blivit belöningen.
5 bra en bok till o läsa, har läst 1 bok om Klickerträning :)
ts# det finns en mycket bra sak som heter youtube på nätet. sök på klicket där
finns hundratals olika där ud kan se hur man gör