Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettbeteende
Läst 3376 ggr
AnnaC83
0

10 årig löp tik...

Hej!

Min 10årig löp tik som jag nu haft i ca 8 månader löper nu för andra gången sen jag hämtade henne. Det har kommit lite lite blod och hon fäller en hel del. Men nu till frågan..

Idag hade hon VÄLDIGT brottom ut på morgonen (hon brukar sova länge) och hon va ute i snöhögarna och trampade hela tiden och satte sig som om hon behövde kissa, men det kom inget. Det här fortsätte väldigt väldigt ofta… när vi kom hem igen tog det ca 30 min innan hon började pipa och ville ut..samma procedur igen..

Jag är inte van vid tikar..är detta normalt? eller måste jag till veterinär? Fick känslan av samma "symptom" när vi får urinvägsinfektion..?

Hoppas på svar snarast..man blir ju lite orolig..

[Forest]
0

om hon haft uvi och du känner lite det är någ det så ring vetrinären :) jag har för mig att löpande tikar får lätt uvi men kvara fel

AnnaC83
0

Lite svårt att få tag i veterinär idag… :( Och kan inte köra nånstans heller pga av oväder..

Hon har inte haft det sålänge jag har haft henne..och har haft han hundar tidigare ….

[Forest]
0

man kan prova ge c-vitamin har du det i brus? kolla in lite under huskurer där har jag förmig att det står det om uvi :) jag puttar til lden tråden åt dig ;)

AnneN
0

Det är ganska vanligt att tikar får uvi vid löpperioderna, men jag rekomenderar att ringa veterinär och kolla med dem för säkerhetsskull.

Distriktsveterinärerna har jourtelefon årets alla dagar så dem kan man alltid ringa till.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Sophiies
0

Håller med #4 ring distriktsveterinären och fråga för säkerhetsskull. Jag tycker det låter lite som urinvägsinfektion. Kan även komma lite blod när dom kissar då.

Mvh Sophie!

Medarbetare på blandrashundar.

www.dancingpaws.weebly.com
www.justadorable.wordpress.com

AnnaC83
0

Tack för svaren !

Jag ringde till telefonveterinären igår, och hon tyckte att jag skulle hålla uppsikt på henne bara..

Det som är lite konstigt nu, är att på morgonen så är hon väldigt kissnödig och även försöker kissa flera gången..imorse kom det blod också (löpningen har inte kommit igång än, utan de va bara imorse).

Men på eftermiddagen och kvällen är det inte alls som på morgonen, utan precis som vanligt…hon är pigg och äter o dricker som hon ska…

Vad kan de bero på ?..borde ja kolla upp henne ?

AnnaC83
0

Tack för svaren !

Jag ringde till telefonveterinären igår, och hon tyckte att jag skulle hålla uppsikt på henne bara..

Det som är lite konstigt nu, är att på morgonen så är hon väldigt kissnödig och även försöker kissa flera gången..imorse kom det blod också (löpningen har inte kommit igång än, utan de va bara imorse).

Men på eftermiddagen och kvällen är det inte alls som på morgonen, utan precis som vanligt…hon är pigg och äter o dricker som hon ska…

Vad kan de bero på ?..borde ja kolla upp henne ?

Kickan90
0

Jag tycker att det låter som urinvägsinfektion.
Hade en bekant vars hund gjorde precis som din, hade kollat upp det med en vanlig veterinär =)

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

[Forest]
0

7 ja du bör kolla upp henne.