Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: hundmat
Läst 4065 ggr
rahl
0

Att ge alger till hundar?

Vem av Er ger alger till sina hundar som tillskott?

1. Är det bra eller inte?

2. Vilka fördelar och nackdelar finns?

3. Hur mycket ger ni?

Tack!

spikes
0

Jag gör det till Spike som är 13 år,har haft det till alla mina gamla hundar som är över 10 år.

1,Klart det är bra,annars hade jag inte gett dom det,kan ju tala om också att jag är extremt noga med vad jag ger mina hundar i övrigt ocksåFlört.

2,Fördelarna är ju att dom håller igång mag/tarm systemet på ett bra sätt,kombinerat med de tillskott som alger ger så är dom pigga och välmående länge,dessutom hjälper det till att rensa ur slagg produkter som hunden inte har något behov av.

3,Nu har ju jag hållt på rätt länge,men jag gav full styrka som det står på burken,sen trappar jag ner vart efter jag ser att slaggprodukter kommer ut bakvägen,för att till sist endast ha i ett kryddmått varje dag. 

Enda nackdelen jag kan se med det är om man ger för mycket,då blir dom dåliga i magen en tid,men det är övergående.

Yngre hundar ska helst inte ha det mer än ibland,väldigt unga hundar kan lätt få överslags energi av det.

rahl
0

Tack! Jag ska hitta det inlägg där en tjej skrev något som jag blev fundersam på och därför ville veta mer

spikes
0

2,Hör av dig så kanske jag kan hjälpa dig att reda ut detFlört

rahl
0

Jag ska kolla närmare sen om det var något annat men förklara den gärna om du vill/kan

http://vovve.net/Rastplatsen/display_message.asp?mid=5892432

Jag köpte 2 kg och hämtade det igår men vill veta lite mer :) jag tror inte att 3 årig tax behöver det men kanske också?

spikes
0

4,Som jag skrev i inlägg 1,yngre hundar med ett fullgott foder behöver inte alger,däremot gamla hundar som är över ca 10 år,jag blir ju inte förvånad heller att hon skriver om just jod,för man ska akta sig för att överdosera det,gör du det så får du dom problem hon räknar upp,är det yngre hundar så kan dom få det ändå eftersom dom fortfarande är vid god vigör både invärtes och utvärtes. 

Min Snodden får det inte ännu eftersom han är snart 9 år och mår fortfarande perfekt,det är skillnad med Spike som är äldre.

[oboybabe]
0

Macroalger mot klåda, eksem, håravfall, dålig päls, mag/tarmstörningar, mystiskahältor, dåligt allmäntillstånd och kondition, dålig pigmentering m m.Jag ger min 2 åriga hane alger mot klåda vilket funkar bra för min del. Jag har aldrig hört att unga hundar inte ska äta det.