Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettvalpar-avel
Läst 3922 ggr
localoca
0

för lite mjölk?

hej

jag är kanske lite nojig men jag tänkte ändå fråga. hur vet man att en tik har för lite mjölk? det är knappt 2 dygn som dem kom så det kanske inte har kommit igång ännu?

har varit och köpt burkmat för att hon ska äta något(tanken är att jag ska blanda burkmaten med valpfodret), just nu nobbar hon valpmaten men vi smygglar i henne vitaminer i köttbullar XD

alla råd och tips är välkommna

alla Valpar mår dock bra och är pigga, men när jag testade trycka på några av brösten kom det inget. därför jag är lite nojig… alla är inte tomma om man säger så då man kan höra hur de slurpar i sig ifrån nadra spenar

hundegare111
0

Om det inte finns någon mjölk så lär dina Valpar skrika då de är missnöjda och hungriga.

Du lär märka om mjölk inte skulle finnas där. Jag fick heller inte ut någon mjölk på min tik när jag klämde, men valparna var nöjda och belåtna och jag tittade när de diade och såg att de faktiskt kom mjölk.

Det är först vid 3v tid, om jag minns rätt som tiken producerar som mest mjölk.

Min tik läckte en hel del mjölk runt den 3:e-4:e veckan då hon producerade alldeles för mycket.

Jag fick t.o.m hjälpa till att tömma några juver för att de inte skulle bli överfyllda då det är risk för mjölstockning.

Lycka till! =)

localoca
0

1#

tack för ditt svar :D

hade besök av en privatvet som kollade valparna. hon sa att jag inte behövde vara orolig eftersom valparna var runda om magen och sov sött :)

hundegare111
0

Så lite så. Alltid kul att hjälpa till!