NU KOMMER DEM
NU KOMMER JAG INTE VARA HÄR PÅ ETT TAG
COLA HAR TILL SLUT FÅTT FÖRVÄRKAR!!!! HÅLL TUMMARNA FÖR OSS!
LOVAR ATT LÄGGA UPP EN BILD DÅ DET ÄR MÅNGA SOM VÄNTAR PÅ DE SMÅ LIVEN!

Vi håller tummarna!!! Lycka till!!
Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur
Hoppas allt går bra :)
Håller tummarna!

Håller tummarna :)
Håller tummarna HÅRT här hemma!
Spännande :) Hoppas att allt går bra!
Vad spännade jag hoppas att allt gár bra och att alla lever!
Härliga hälsningar// Felicia
http://twinkimesstars.weebly.com/index.html
Hur många blev det? gick allt bra?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
GRATTIS! Vad skoj att allt gick bra.
Vad för ras/blandning?
*tassavtryck*
#13 Varg? Får man ens ha hundar med varg i sig?
#14 Vad jag har hört så får man inte ha sådana hundar där varg finns i..
#15 Just vad jag trodde…
14# ja, hundar få ha varg i sig om det är minst 5 generationen eller max 8 % varg. Så de här valparna kommer vara lagliga.
15# läs ovanstående.
Men så underbart söta! Gillar dom fläckiga…som små grisar. hihi.
19# japp *nöffnöff* den teckningen kommer ifrån farfars sida
#20 Hade jag kunnat ha stor hund så hade jag hundnappat en gris av dig.
Åh vilka fina, den gråa var verkligen otroligt fint!
Ååh den mörkaste korven kan få flytta hit! Ska bli spännande att följa dem :)
23# den mörkaste kan totalt ändra färg. pappan var kolsvart men liknar idag en korthårig schäffer med mycket ljust i sig :)
22# ja, han är underbar! han har en mask för ögonen som gör honom helt unik! hans ena moster har samma mask och hon är grymt läcker (ser dock lite dumt ut med de blåa ögonen mostern har)
21# jag vaktar dem med mitt liv!
TÄNK PÅ ATT JAG INTE KOMMER SKRIVA NÅGOT OM VALPARNA HÄR. MEN JAG MEDDELAR ER GÄRNA VIA MEJL/ SKICKAR BILDER.
SKICKA ETT PM SÅ LOVAR JAG ATT UPPDATERA ER MINST VARTANNAN DAG
#24 Haha…jag lovar att inte hundnappa någon. Men dom är verkligen så bedårande. Mamma Cola kan vara stolt.

Åh vilka härliga saker!
Jag kan nästan tänka mig att skaffa en hund till men nej, det går inte! 
#13 Vad läcker den gråa var! Grattis och vad skönt att allt gick bra :) Blir valpsjuk haha.
26# jag hade gärnat behållit två ifrån kullen, men jag har inte plats XDXD så jag vet hur det är! jag har även besluts ångest :P
jag ska hälsa från min systerson "bebisarna är sööta" och att "bebisarna sover"

Om jag hade haft lite mindre diciplin hade jag nog köpt en stor gård och köpt alla valparna på en gång… Nej nu får jag sluta dregla efter Valpar! 
29 # hej
jag funderar på att köpa en mindre gård i framtiden :D:D:D alltid bäst om man vill syssla med avel :D
#24 Grattis till småttingarna :)
Kan du inte starta en valpblogg som bara är öppen för inbjudna läsare? ^^

#30 Hihi det låter härligt jag har liknande planer för framtiden. ;)
#30 Gratulerar till valparna, skönt att allt gick bra och att alla levde. Nu har du som sagt mycket jobb framfór dig 
Härliga hälsningar// Felicia
http://twinkimesstars.weebly.com/index.html
31# tyvärr finns det personer på det här forumet som bara vill förstöra för mej, så därför har jag ingen
32# låter kanon!
33# får jag bara sova är jag nöjd :P
34, haha sova
ofta brukar det vara ett bra jobb som sakt var väntar och även natten behöver man gå o titta till dom hur ofta vet jag inte men jag har för mig att min uppfödare sa 3 gg per natt första tiden
35# vi har inte tittat till dem alls. Cola är en mycket duktig mamma, gillar inte ens att man byter täcke eller lyfter upp dem. inte ens gå ut vill hon (men mutar man med köttbullar går det)
ni som haft kullar, har er tik ätit dåligt första dagen? hur har ni gjort för att hon ska äta mer?

Nu har jag absolut ingen erfarenhet av hundavel men inom kattavel brukar man stödmata mamman med stödmjölk för kattungarna, kanske man kan göra någonting liknande med inom hundavel?
37# hmm okey :)
hon har ätit ett par dl idag. valpfoder uppblött i burkmat typ :P funderar på om man ska gå över till att blanda burkmat med valpfodret eller bara blöta upp maten för att hon ska äta mer?
har en privatvet som kommer imorron *älskar mina kontakter* som ska klippa sporrarna. kan ju rådfråga med henne :)

Valpmaten har ju mycket fett och energi och sånt som hon skulle behöva nu så det kan ju vara en bra idé men rådfråga veterinären imorgon och vi hoppas på det bästa för både mamma och Valpar! 
39# kanske bara jag som är nojig XD hon var så fet innan och nu är hon redan anorexiafall (som hon annars är)… hon är ju min ögonsten haha

Det är bättre att vara för nojig och uppmärksam än att missa de små felen som kan orsaka stora problem. 
41# där har du rätt :) var inne hos grannen för att låna deras klotång :P hon hade mjölkersättning och nappflaska om det skulle behövas :) blev glad att hon sa till eftersom det är svinigt dyrt
(de fick köpa det akut då deras tik fick sina 2 veckor för tidigt)

Schysst granne du har! 
36, alla är vi olika jag tror inte man stör genom att man tittar till Valpar o tiken. sen sa min uppfödare att 5 dagar går hon upp för det är en ´tid då det går snabbt nedför om det är illa med en valp. Jag hade någ sovit med dom första veckan iaf för att känna mig trygg.
37 man ger tiken vitaminer och valpfoder för att hon inte ska magra av och att hon behöver äta mycket fett helt rätt :)
#34 Men jag tänkte att du kunde skapa en blogg via blogspot, blogg.se eller liknande. Du kan göra den privat och be de som vill läsa den pm:a dig här för att få gästlösen 
43# ja, hon är jättesnäll :) men jag är mest glad att hennes tik överlevde :) två av fem Valpar överlevde i hennes kull :(
44# de ligger ute i hallen. när jag är på rummet så ser jag henne, samt att vi hör dem om det skulle vara något. inatt väcktes vi av att ena valpen var arg för dem råkat krypa bakom cola och kom inte fam igen hehe, men man blev lite orolig
45# det blir så mycket jobb, har redan en persolig blogg om mej själv som är låst och det är jobbigt att skapa lösen och ge ut.
i inlägg 13 svara du att valparna var husky/groenendal mix med litelite varg och i en tråd ang schäferblaningar säger du att valparna har schäfer i sig
Nu undrar jag vad är det för raser i valparna?
47# jag skickar ett mejl till dej, svarar jag här kanske de tar bort inlägget XD
47# din sajt är inte aktiverad så jag kan inte mejla
49 ska det gå :) skicka ett pm du :D